5 propoziții care te pot concedia!
De multe ori poate ne vin în gând anumite ramarci la adresa șefului nostru, dar niciodată nu e bine să le spunem cu voce tare. Bineînțeles, asta dacă nu vrem să ne pierdem locul de muncă. Mai jos urmează unele dintre propozițiile de evitat atunci când suntem la serviciu.
Of, am foarte multă treabă!
Tu vrei, probabil, să subliniezi cât de mult munceşti deja în folosul companiei, dar, auzindu-te, toată lumea din birou deja mârâie în barbă ceva ceva de genul “bine că eşti tu singura ocupată”. În plus, o astfel de replică trădează lipsa disponibilităţii şi chiar a eficienţei. Practic, îi arăţi şefului că sarcina pe care vrea să ţi-o încredinţeze nu este pe lista ta de priorităţi. În ziua de azi şefii vor angajaţi care fac faţă stresului, oameni flexibili, care pot îndeplini mai multe task-uri cu zâmbetul pe buze.
Mai bine spui: “Termin ce aveam de făcut şi mă apuc imediat după aceea, dacă este OK aşa”.
Vai, sunt teminată de oboseală…
Atenţie, toţi şefii ştiu deja că angajaţii lor au vieţi în afara serviciului, vieţi care se traduc deseori prin nopţi nedormite, depresii amoroase, presiuni domestice, copii plângăcioşi, animale de casă bolnave sau vecini gălăgioşi. Dar a te plânge constant de oboseală la locul de muncă pur şi nu se face! Arată incapacitatea ta de a gestiona stresul şi de a-ţi programa corect şi eficient activitatea. “Oboseala” se poate interpreta deseori ca lipsă de interes faţă de job sau proastă gestionare a timpului şi a resurselor puse la dispoziţie. Chiar dacă eşti cu adevărat obosită poţi formula altfel repilca, astfel încât să se înţeleagă mai degrabă nevoia de a te energiza, nu lipsa de chef sau epuizarea psihică.
Mai bine spui: ”Hai să facem o mică pauză, pentru că am nevoie de mai multă inspiraţie”. Şi îl inviţi pe şef la o discuţie pe terasă.
Probabil că e o idee proastă, dar OK, fie!
Opinia exprimată de tine este de fapt ceea ce crezi despre șefu tău.Cu alte cuvinte îi spui “Eşti un prost, dar eu mă descurc şi cu proştii pentru că sunt mai deşteaptă”. Poziţionare total greşită faţă de o persoană care ia decizii şi are puterea. Chiar dacă ideile tale sunt mai bune, ar fi bine să spui altfel încât să nu jeneze, ci mai degrabă să atargă interesul.
Mai bine spui: “Apropo de acest subiect, am câteva idei pe care îmi doream de mult să am ocazia să ţi le expun. Ce-ai zice dacă…”
Dar până acum procedam altfel…
Această replică te va ajuta să nu avansezi niciodată, fiindcă astfel demonstrezi că nu poţi ori nu vrei să te adaptezi la situaţii şi timpuri noi, sau că nu eşti destul de motivată să-ţi depăşeşti limitele. Un studiu al companiei Deloitte a identificat trei calităţi-cheie ale noii generaţii de lideri, iar flexibilitatea, alături de abilitatea de a contesta status quo-ul, a ieşit pe primul loc. În era vitezei, schimbarea ca şi stare de fapt este un fenomen inevitabil. Nu i te opune, fiindcă nu are niciun rost. Accept-o.
Mai bine spui: “Aşa, înţeleg că vrei să fac …” Şi descrii cu voce tare ce ţi se cere ca să te asiguri că ai înţeles task-ul pe care l-ai primit şi că ai metodele potrivite pentru a atinge rezultatele dorite.
Credeam că se ocupă altcineva de asta.
Există doar două explicaţii pentru o asemenea replică. Prima – ai uitat de task-ul respectiv şi acum încerci să dai vina pe altcineva. A doua – chiar ai crezut sincer că “se ocupă altcineva”. Oricum, niciuna nu te pune într-o lumină favorabilă. Se înţelege că nu ai chef de această sarcină şi că ai preferat pasarea responsabilităţii către alt coleg. Iar dacă într-adevăr nu ştiai că intră în job description-ul tău, ar fi trebuit să te informezi mai bine în privinţa sarcinilor tale. Iniţiativa şi curajul de a acţiona proactiv sunt calități care te vor duce departe.Mai bine spui: “Sigur, mă ocup imediat de acest lucru.”
onlinereport.ro