E strigător la cer! Noul plan Facebook te va terifia
Că Facebook știe ce like-uri dai și ce comentarii lași nu mai e o surpriză pentru nimeni. S-ar părea, însă, că rețeaua vrea să știe și mai multe detalii despre activitatea ta pe platforma socială.
O vorbă înțeleaptă spune că atunci când ceva e gratuit, înseamnă că tu ești produsul. Această frază se aplică la majoritatea platformelor online pe care le folosim zilnic. Fie că e vorba de motoare de căutare, servicii de email sau rețele sociale, ele există doar pentru că au acces la datele utilizatorilor, date pe care le pot valorifica într-un fel sau altul.
Facebook, însă, este un serviciu despre care am putea spune că ne cunoaște mai bine decât ne cunosc rudele noastre. Folosim rețeaua lui Zuckerberg pentru a găsi știri, pentru a comunica și pentru a ne exprima gândurile, fie sub formă de statusuri, fotografii, clipuri video sau melodii.
Rețeaua se folosește de activitatea noastră atât pentru a atrage companiile de publicitate, oferindu-le date care le permit să găsească mai repede publicul țintă, dar și pentru a ne ține pe noi blocați mai mult timp în bula albastră.
Acum, s-ar părea că Facebook își modifică algoritmii pentru a afla și mai multe despre obiceiurile noastre. Mai exact, vrea să analizeze cât de mult ne petrecem pentru a citi sau a privi ce publică prietenii noștri.
Rețeaua crede că acțiunile de like/comment/share nu reprezintă în totalitate interesele utilizatorilor, cu toate că aceste acțiuni determină ce apare sau nu în newsfeed. Problema este că unii utilizatori sunt mai pasivi și nu interacționează foarte mult cu postările, sau sunt oameni care pur și simplu nu vor să dea like sau să comenteze la tot ce se pare interesant, iar în timp acest lucru se transformă într-un newsfeed neinteresant.
Pentru a avea o privire de ansamblu mai bună asupra activității utilizatorilor, Facebook va începe să analizeze cât timp acordă un utilizator citirii unui mesaj sau vizionării unei poze. Dacă vei sta mai mult timp pe ceva anume, în newsfeed vor începe să îți apară postări similare, iar dacă vei da scroll fără eziți, conținutul nu va mai fi afișat.
Partea care ne îngrijorează la acest algoritm este că nu îi mai permite foarte ușor utilizatorului să aleagă ce vrea și ce nu vrea să vadă în newsfeed. În plus, ce se întâmplă dacă lași mouse-ul peste un album foto de la o nuntă pentru că brusc trebuie să mergi la toaletă? Îți va fi newsfeed-ul cu nunțile tuturor prietenilor tăi?
Cu siguranță va dura ceva timp până când algoritmul va fi rafinat suficient încât să realizeze ce te interesează cu adevărat, dar până atunci aveți grijă la ce vă uitați, pentru că Facebook vă privește.
[slideshow_deploy id=’13835′]