Operatorii de telefonie din Romania, obligați să nu mai mintă! Iată cât de mult te va ajuta

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) le impune operatorilor telecom din România să fie mai transparenți în prezentarea ofertelor. Decizia ANCOM urmărește să permită utilizatorilor să facă alegeri bine informate, în cunoștință de cauză și să aleagă ofertele cele mai bune.

s-a-lansat-primul-abonament-de-telefonie-cu-un-an-de-convorbiri-nelimitate-in-retea-pe-luna_size6

În prezent, operatorii telecom din România și din alte țări nu mai vând doar servicii de mesagerie și voce, ci și Internet sau televiziune digitală. Ba chiar și-au dezvoltat și infrastructură de stocare online. Pentru toate acestea au oferte, dar care nu sunt prezentate transparent de fiecare dată. Asta se schimbă de azi, 27 iunie.

Potrivit ANCOM, sunt peste 300.000 de oferte de la operatorii telecom, datele fiind colectate prin portalul veritel.ro creat de Autoritate. Mai mult, în România sunt utilizate aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie mobilă și peste 16 milioane de conexiuni la internet de bandă largă, în timp ce aproape șapte milioane de gospodării au acces la servicii de retransmisie TV contra cost. Pentru a clarifica puțin toate acestea, vine decizia ANCOM nr. 158/2015.

Ce vor trebui să facă operatorii din România?

Noua decizie privește obligațiile de informare a utilizatorilor finali și stabilește categoriile de informații pe care furnizorii trebuie să le aducă la cunoștința utilizatorilor și extinde obligațiile de informare și la furnizorii de servicii de internetși retransmisie TV, pe lângă furnizorii de telefonie, care aveau asemenea obligații încă din anul 2009.

[slideshow_deploy id=’16047′]

Homepage