Parteneriat şcoală-administraţie pentru prevenirea abandonului şcolar în Valea Jiului
Autorităţile publice locale din municipiul Vulcan şi oraşul Uricani au fost, ieri, gazde ale unor întâlniri publice care vizează identificarea de soluţii pentru prevenirea abandonului şcolar în zonele defavorizate, în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene.
Proiectul, intitulat „Educaţia-Şansa unui viitor mai sigur” îşi propune să identifice modul în care comunităţile locale din zonele vizate, în parteneriat cu unităţile locale de învăţămât, pot implementa programe de timp „şcoală după şcoală” sau „a doua şansă”, pentru a-i aduce şi a-i ţine în şcoaă pe tinerii defavorizaţi social din aceste zone.
La Uricani, întâlnirea dascălilor de la Liceul Tehnologic Retezat cu oaspeţii de la Bucureşti şi cu reprezentanţi ai comunităţii locale a fost mediată chiar de primarul Dănuţ Buhăescu. Acesta spune că, la nivelul administraţei locale de la Uricani, sistemul public de educaţie reprezintă o prioritate. „În acest sens, în ultimii ani, am făcut investiţii semnificative în ceea ce priveşte modernizarea infrastructurii de învăţământ, pe considerentul că elevii trebuie să beneficieze de cele mai bune condiţii de educaţie. Am investit de asemenea în alte resurse educaţionale, mă refer aici la bazele sportive, la Casa de cultură, Biblioteca orăşenească etc. tocmai pentru a-i atrage p copiii din oraşul nostru spre şcoală, spre educaţie”, a declarat Dănuţ Buhăescu, primarul oraşului Uricani.
Participanţii la proiectul „Educaţia-Şansa unui viitor mai sigur” au avut parte de o experienţă similară şi la Vulcan, unde au avut loc întâlniri cu reprezentanţi ai unităţilor locale de învăţământ implicate n derularea acestui proiect cu liderii autorităţilor publice locale.
Primarul municipiului Vulcan, Gheorghe Ile, le-a vorbit profesorilor despre succesele pe care comunitatea din Vulcan deja le-a înregistrat în acest domeniu: „Prevenirea abandonlui şcolar şi încurajaea tinerilor către educaţie, către şcoală – mai ales a celor care provin din familii cu probleme sociale deosebite – este un fenomen pentru care noi, la Vulcan, am găsit deja, în bună parte, şi soluţiile de acţiune necesare. Astfel, am transformat spaţiul unei foste creşe de copii din cartierul Micro 3B întrun spaţiu dedicat activităţilor extraşcolare pentru copiii din oraşul nostru, unde atragem copiii spre activităţi educaţionale şi distractive, de la muzică şi dans, până la jocuri pe calculator şi ore de lectură, de artă plastică, de sport. Mai mult, la Centrul pentru educaţie şi Cultură Şansa din Vulcan, copiii care provin din familii modeste, cu probleme familiale, au şansa de a face ore suplimentare/meditaţii, după şcoală, cu pofesori din Vulcan, gratuit”, spune primarul Gheorghe Ile.
În plus, în ceea ce priveşte sistemul educaţional, Vulcanul a primit anul trecut Preniul Naţional pentru Administraţie Publică Locală tocmai pentru succesul proiectului european prin care toate unităţile de învăţământ din acest oraş au fost modernizate şi dotate corespunzător pentru a face faţă celor mai exigente cerinţe ale educaţiei moderne. „Am pornit în acest proiect de la ideea înţeleaptă a bătrânilor potrivit cărora dacă ai carte, ai parte. Am vrut să facem şcolile din Vulcan un mediu frumos, atractiv, în care copiii să vină cu plăcere la şcoală, nu să fugă de aceasta. Din primele noastre estimări, se pare că am reuşit. Vulcanul are astăzi o rată scăzută a abandonului şcolar şi copiii care merg la şcoală aici obţin, an de an, rezultate bune şi foarte bune la învăţătură”, spune primarul Ile.
[slideshow_deploy id=’17448′]