Seful Companiei de Drumuri este optimist: In 2015 se inaugureaza si lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva
Directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale – CNADNR, Narcis Neaga, este extrem de optimist şi speră nu doar la inaugurarea lotului 2 din autostrada Timişoara – Lugoj, oricum înainte de termen, dar şi la finalizarea a 17 kilometri, parţial, din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, respectiv a lotului 4, în totalitate.
Optimismul şefului CNADNR este la cote maxime. El spune că încă din acest an se va circula pe autostradă de la Nădlac până la Margina, în Timiş, dar, surpriză, şi pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva, unul cunoscut pentru numeroasele probleme întâmpinate: cimitire ilegale, peşteri cu lilieci pe care nu i-a văzut nimeni, familii de castori aproape de traseul autostrăzii, halda de steril de lângă Deva.
„Noi sperăm că undeva între 80 și 84 de kilometri (n.r. – de autostradă, vor fi inauguraţi în 2015), însă această cifră este condiționată și de antreprenori, de evoluția lucrărilor pe șantier, pentru că noi am mizat și pe numărul de kilometri de autostradă care, în mod normal, ar fi trebuit finalizați anul viitor, dar avem certitudinea că anumite tronsoane de autostradă, cum ar fi de la Lugoj la Deva, lotul 2 — am fost în multe inspecții pe șantier — clar le putem termina anul acesta. Acolo sunt vreo 17 kilometri. Am pus în funcțiune și punctele de frontieră de la Nădlac și, cu autostrada Nădlac-Arad lotul 2, încă vreo 10 kilometri”, spune Neaga, în cadrul unui interviu acordat celor de la Agerpres.
Şeful drumurilor numără kilometri pe care România îi avea în plus la capitolul autostrăzi la finalul acestui an.
„Timișoara — Lugoj Lotul 2 are 25 de kilometri. Odată cu acești 25 de kilometri, se mai folosesc încă 10 kilometri din Centura Lugoj-Deva Lot 1, (n.r. – Neaga se referă la cei 10 kilometri din autostrada Lugoj – Deva, lot 1, de la Balinţ la intersecţia cu A6), care nu puteau fi folosiți pentru că se terminau în câmp, iar acum se leagă. Practic, ar fi 35 de kilometri de aici. Împreună cu Nădlac-Arad Lotul 2 — încă 10 km — ar fi 45 de kilometri. Apoi, la Lugoj-Deva — după cum arată lucrurile, vom mai da 17 kilometri în folosință ca să ajungem într-un nod, în primul nod, deci, practic, vom putea circula de la frontieră până la o localitate numită Marginea (n.r. – Margina, județul Timiș), asta înseamnă 100 și ceva de kilometri. Cu puțină șansă, dar să vedem cum se va întâmpla, vom inaugura Lotul 4 din Lugoj-Deva, însă, acolo, am avut probleme de coșmar. Pe 22 de kilometri dai de un cimitir, dai de o peșteră, de o haldă de steril și acum s-au găsit și niște familii de castori, care sunt protejate de lege. Plus că a avut loc o alunecare de teren acolo, care nu avea nicio legătură cu autostrada, însă a influențat. Dacă luăm în calcul și cei 22 de kilometri, ajungem la 84. Deci, plus/minus 22 de kilometri, în funcție de ceea ce se întâmplă pe lotul respectiv”, mai spune Narcis Neaga despre autostrăzile din zona de vest a României.
[slideshow_deploy id=’13835′]
aradon.ro