1. Inainte de orice, trebuie sa va autentificati in SPV cu numele de utilizator si parolafolosite la inregistrare. Butonul „Autentificare Username” poate fi gasit in coltul din dreapta sus al site-ului ANAF. (Dati click pe poze pentru marire.)
2. Dupa apasarea butonului, sunteti redirectionat catre pagina in care puteti introduce numele de utilizator si parola. Apasati „Autentificare” si vi se cere un cod unic de siguranta. Introduceti codul si apasati inca o data „Autentificare”. (Codul unic de siguranta este transmis automat pe adresa de e-mail pe care ati folosit-o la inregistrarea in SPV si este valabil timp de 300 de secunde.)
3. Odata ajuns in pagina de start a SPV, folositi meniul din stanga paginii pentru a ajunge in zona de cereri.
4. Pentru a obtine documentul cu situatia platii contributiilor fiscale de catre angajatori, selectati la tipul documentului „D112Contrib” (prescurtarea vine de la contributiile sociale conform datelor declarate in Declaratia fiscala 112 pe care o depun angajatorii). Apasati „Trimite”.
5. Veti fi informat ca cererea a fost inregistrata in sistem si ca raspunsul poate fi gasit in sectiunea de mesaje din meniul din stanga paginii.
6. In sectiunea de mesaje gasiti o lista cu toate documentele pe care le-ati solicitat prin intermediul SPV, cu data si ora la care au fost afisate. Pentru a salva documentul care va intereseaza, apasati butonul „PDF”. Odata salvat in calculator, fisierul pdf poate fi consultat pentru a afla ce contributii sociale au platit angajatorii la stat si pentru ce perioade de timp.
Documentul contine, mai exact, numele contribuabilului, denumirea si CUI-ul angajatorului, venitul brut lunar si cuantumul lunar al contributiilor platite (somaj, sanatate, pensii).
Important! Prin intermediul SPV, persoanele fizice mai pot obtine situatia obligatiilor fiscale de plata, nota obligatiilor de plata si adeverinta de venit. Totodata, acest serviciu permite completarea online a declaratiilor fiscale 200, 220 si 230.