Indicatoarele de pe Transalpina sunt râvnite de hoţi

 

            Cel mai înalt drum din ţară a fost deschis circulaţiei, iar drumarii lucrează încă la montarea parapeţilor de protecţie pe tronsonul Rânca – Obârșia Lotrului (km 34+500 –km 59+800). Drumul a fost semnalizat şi marcat corespunzător, însă chiar dacă se află în inima munţilor, deja mai multe indicatoare rutiere au fost distruse ori furate.

transalpina

 

Furturi au fost înregistrate, în special, pe teritoriul judeţului Vâlcea, iar şeful Secţiei Drumurilor Naţionale Târgu Jiu, Ion Tudor spune că indicatoarele au fost furate pentru ţeava metalică, numai bună la garduri sau porţi. Hoţii au profitat de faptul că angajaţii care le montau nu au apucat să le betoneze. „Au fost pe Transalpina câteva ţevi furate pe teritoriul judeţului Vâlcea. Ţeava furată se foloseşte la garduri, la porţi sau la vreo stână. Nu putem să spunem că este un fenomen. Alţii trec cu maşina şi le acroşează”, a explicat Ion Tudor.  Drumarii continuă să monteze parapete pe Transalpina, lucrările ajungând pe teritoriul judeţului Vâlcea. Circulația pe acest sector de drum este permisă în intervalul orar 7.00 – 19.00 pentru categoriile de autovehicule cu masă totală mai mică de 3,5 tone. Pe timpul nopții circulația este interzisă din cauza traseului dificil și pentru evitarea oricăror pericole.

transalpina (1)

 Petroşani – Obârşia Lotrului, drum de calvar

 Lucrurile stau extrem de rău în ceea ce priveşte accesul pe Transalpina ori Voineasa din Petroşani, DN7 A fiind extrem de rău pe mai multe porţiuni, în special la limita dintre judeţele Hunedoara şi Vâlcea. Asfaltat de la intersecţia cu Petroşaniul şi pe o bună porţiune din Cheile Jieţului-Petrila, drumul naţional devine extrem de accidentat între Groapa Seacă şi intersecţia cu Transalpina, însă mai există şi pericolul de avalanşă. Pe de altă parte, Transalpina (DN 67C) cunoscut și ca „Drumul Regelui” sau „Poteca Dracului” este cel mai înalt drum rutier din România, atingând altitudinea maximă în Pasul Urdele – 2.145 m. Drumul traversează Munții Parâng de la nord la sud și face o paralelă cu Valea Oltului și Valea Jiului. În 2009 s-a început asfaltarea și modernizarea acestui drum pe o distanță de 148 de kilometri, între Sebeș, județul Alba și Bengești, județul Gorj. Se preconiza că întregul drum va fi asfaltat și modernizat până la finele anului 2012, însă lucrările au fost oprite şi abia la mijlocul acestei luni drumul a fost deschis circulaţiei rutiere.

 

[slideshow_deploy id=’19661′]