Concluzie: problemele de pe autostrada Sibiu – Orăştie, din vina constructorului!
Un an mai are la dispoziţie Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru autostrada Orăştie – Sibiu, închisă din cauza gravelor probleme de execuţie. Oficialii CNADNR recunosc că trebuie să demonstreze îndeplinirea obiectivului “Construcţia autostrăzii Orăştie – Sibiu” până la sfârşitul anului 2016.
sursa foto: Hotnews
Tronsonul de autostradă care prezintă probleme fost dat în folosinţă cu doar 9 luni în urmă, chiar înaintea alegerilor prezidenţiale în prezenţa Primului Ministru Victor Ponta şi nu puţini au sugerat faptul că lucrurile s-au grăbit.
Acum lucrurile se complică mai ales că traficul rutier este oprit şi ast din cauză că porţiunea de autostradă nu prezintă siguranţă.
CNADNR anunţă că lucrările defectuoase realizate de către constructorul italian Impregilo au dus la crăpăturile din asfaltul autostrăzii A1 Orăştie – Sibiu Lot 3 şi nu alunecările de teren cum s-a vorbit iniţial. Constructorul s-a apucat de treabă, iar oficialii CNADNR sunt cu ochii pe drumari. Dacă nici acum nu vor remedia degradările produse, Compania de Autostrăzi ameninţă că va contracta o altă firma pentru lucrări şi menţionează că toate lucrările sunt şi vor fi executate pe riscul şi chaletuiala constructorului. “CNADNR întreprinde toate demersurile necesare în vederea asigurării finalizării execuţiei lucrărilor, precum şi reparaţia tuturor defectelor constatate, în termenii contractului de lucrări. Lucrările de remediere vor fi realizate de către Antreprenor pe propriul risc şi cheltuiala acestuia. Aceste defecte s-au cauzat execuţiei necorespunzătoare a lucrărilor de către Antreprenor şi nu alunecărilor de teren”, se arată într-un comunicat dat publicităţii de CNADNR.
Început încă din iunie 2011, tronsonul lung de circa 22 de km trebuia să fie gata încă din primăvară lui 2013, dar din cauza întârzierilor acumulate a fost amânat cu un an. În cele din urmă a fost deschis traficului pe 14 noiembrie 2014, chiar cu două zile înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale în care premierul Ponta părea candidatul preferat. Numai că au tot existat voci care atenţionau că acest lot de autostradă afectat puternic de alunecări de teren nu ar trebui inaugurat şi că deschiderea drumului este grăbită. CNADNR a precizat, însă, la acel moment, că inspecţiile tehnice au constatat că deschiderea circulaţiei se poate face în siguranţă şi oricum lucrările vor continuă până când se va face o recepţie finală. După nici o lună, însă, au apărut şi primele probleme care s-au agravat cu fiecare zi care trecea.
[slideshow_deploy id=’13836′]