Administratiile fiscale vor fi conectate la un numar unic la nivel national
Incepand cu 1 octombrie, contribuabilii care vor sa obtina informatii fiscale si indrumare in ceea ce priveste taxele si impozitele nu vor mai putea suna la numerele de telefon ale administratiilor financiare de care apartin, ci vor trebui sa apeleze un numar unic la nivel national.
Mai multe administratii fiscale au anuntat pe site-urile lor ca, incepand de la 1 octombrie 2015, nu vor mai oferi serviciul de indrumare si asistenta telefonica prin intermediul posturilor telefonice existente, ci vor fi conectate la un numar unic la nivel national.
Astfel, pentru a primi informatii despre taxe si impozite, contribuabilii, indiferent de judetul in care isi au domiciliul fiscal, vor putea suna la numarul unic de telefon: 0314.039.160.
ANAF este obligat prin lege sa te ajute. Cum poti beneficia de asistenta?
Procedura privind indrumarea si asistenta contribuabililor de catre organele fiscale a fost aprobata prin Ordinul ANAF nr. 1338/2008.
Actul normativ mentionat stabileste ca, prin cererile lor de asistenta, contribuabilii pot solicita asistenta autoritatilor fiscale in ceea ce priveste impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare administrate de ANAF.
Totusi, potrivit prevederilor, exista anumite informatii pe care ANAF nu este obligata sa le ofere, si anume:
- informatii solicitate in perioada in care contribuabilul este supus inspectiei fiscale si in legatura cu aceasta;
- informatii in legatura cu solutionarea unor problematici care fac obiectul unorcontestatii formulate impotriva actelor administrative fiscale;
- informatii prin care se sugereaza sau se prezinta modalitati de optimizare a sarcinii fiscale;
- informatii care nu intra in sfera de competenta a ANAF;
- informatii care contravin principiului secretului fiscal;
- informatii in legatura cu reclamatiile privind incalcarea prevederilor codurilor de conduita de catre personalul angajat in cadrul unitatilor fiscale;
- informatiile de interes public solicitate in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;
- alte informatii a caror furnizare este interzisa, conform legislatiei in vigoare.
Exista mai multe modalitati de a primi asistenta din partea ANAF. Astfel, contribuabilii se pot prezenta direct la ghiseele organelor fiscale sau pot solicita informatii in scris ori telefonic.
Din 20 mai, ANAF ofera contribuabililor indrumare si asistenta in domeniul fiscal inclusiv pe pagina de Facebook a institutiei. Sesiunile de informare, in cadrul carora contribuabilii pot adresa intrebari, se organizeaza in fiecare zi de miercuri, temele de discutie fiind anuntate in prealabil.
Telefonic, solicitarile se pot face la Centrul de asistenta a contribuabililor ANAF (031/4039160). In cazul cererilor scrise, acestea pot fi transmise prin posta sau pot fi trimise pe e-mail. Este important de precizat ca, indiferent de metoda de comunicare aleasa, cererile de informatii ale contribuabililor trebuie sa includa, in mod obligatoriu, urmatoarele date de identificare:
- numele si prenumele ( in cazul persoanelor fizice) sau denumirea societatii, domiciliul fiscal,
- codul de identificare fiscala,
- semnatura contribuabilului, persoana fizica, sau a reprezentantului legal in cazul societatilor comerciale.
Ordinul ANAF nr. 1338/2008 mai precizeaza ca, pentru a beneficia de asistenta prin e-mail, contribuabilii trebuie sa formuleze solicitarea clar si concis si neaparat trebuie sa includa datele mentionate anterior.
Potrivit Codului de procedura fiscala, cererile depuse de catre contribuabil se solutioneaza de catre organul fiscal in termen de 45 de zile de la inregistrare. In situatiile in care, pentru solutionarea cererii, sunt necesare informatii suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data solicitarii si data primirii informatiilor solicitate.
[slideshow_deploy id=’13837′]