Cum a scos Hunedoara profit din ”piatră” și din ”apă” ?

castelul-corvinilorCastelul Corvinilor, cu istoria sa exemplară în spate și imaginea deja în atenția lumii, a adus Hunedoarei nu numai o notorietate în creștere, ci și, mai ales, încasări peste așteptări, iar trendul este în creștere. O analiză a rezultatelor economice ale complexului muzeal de patrimoniu Castelul Corvinilor arată rezultate surprinzătoare și de bun augur pentru viitor.

În primul rând, trebuie observat că inclusiv din anul 2013 semnele economice erau favorabile, Castelul Corvinilor înregistrând încasări care au urcat până la 668.941 lei noi în luna august, rezultatul pentru 2013 fiind de 2.105.124 lei, bani încasați. În 2014, lucrurile au evoluat pozitiv, Castelul Corvinilor din Hunedoara reușind să treacă „pragul psihologic” de un milion de lei al încasărilor, în luna august 2014 înasările fiind de 1.031.495, totalul anual urcând la 3.347.213 lei.

În anul 2015, în numai opt luni, încasările totale la Castelul Corvinilor au atins suma de 3.983.127 lei, cu vârf, evident, tot în luna august, respectiv încasări de 1.414.804 lei. Așa se face că anul acesta, în numai opt luni, încasările complexului muzeal hunedorean au ajuns la un total mai mare chiar decât întreg anul trecut.

Normal, trendul ascendent al încasărilor se datorează creșterii vizibilității Castelului Corvinilor și, ca rezultat, a numărului de vizitatori. Evoluția anuală a numărului de vizitatori este următoarea: 154.737 de vizitatori în anul 2013, 230.221 de vizitatori în anul 2014 și 223.333 în numai opt luni care s-au scurs din anul 2015, totalul pentru acest an fiind previzionat mai mare decât în anul anterior. Recordul de vizitatori a fost înregistrat în luna august 2015, când au trecut de porțile Castelului Corvinilor 65.218 de vizitatori.

strand
În ton cu aceste rezultate, noua mare investiție a municipalității din Hunedoara, modernul ștrand din centrul urbei a demonstrate, chiar și într-un timp extreme de scurt, că are potențial să realizeze încasări importante, grăbind procesul de amortizare a investiției și trecere pe profit.

Astfel, noul și modernul ștrand al Hunedoarei a avut, în doar o lună și jumătate – 15 iulie – 31 august 2015 – nu mai puțin de 27.241 clienți plătitori de bilete de intrare, aceștia asigurând încasări după cum urmează: în perioada 15 – 31 iulie 2015, 185.710 lei, iar în perioada 1-31 august 2015, 213.960 lei, respectiv un total pe perioada analizată de o lună și jumătate de aproape 400.000 lei.

[slideshow_deploy id=’22083′]



(Următoarea știre) »