Schimbare majoră pentru consumatori. Pozezi codul de bare şi afli totul despre produs
Eticheta digitală promite să aducă o revoluţie în modul în care românii îşi fac cumpărăturile. Eticheta digitală este posibilă după ce a fost lansat agregatorul național de date de încredere despre produse „Cumpără Informat”.
Agregatorul este o aplicație ce permite cumpărătorului ca, prin scanarea codului de bare, să primească informații electronice direct de la producător: detalii despre produs, despre compoziție, conținut energetic, grăsimi, alergeni.
„Stilul de viață s-a schimbat, este mult mai alert, nu mai avem timp să stăm în fața rafturilor cu produse să facem comparații ale etichetelor. Cu această etichetă digitală putem ușor afla informații, putem evita practicile comerciale înșelătoare, iar noi, ca organ de control, putem să ne desfășurăm mai bine activitatea,” a declarat Marius Dunca, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
Potrivit acestuia, dacă se introduc date false pe eticheta digitală amenda este la fel ca și pentru cea clasică, considerându-se practică înșelătoare.
Agregatorul a fost lansat de Asociația profesională de standardizare GS1 România în parteneriat cu Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri.
„Agregatorul Cumpără Informat este o aplicație utilă consumatorilor și care nu-i costă nimic pe aceștia. Singura condiție este ca ei să dețină un smartphone, o tabletă sau un alt fel de echipament digital mobil.” a precizat președintele GS1 România, Cirpian Iosep.
Astfel de agregatori de date de încredere despre produse funcționează în 19 țări, cel mai dezvoltat fiind, conform GS1 România, Japonia. În UE beneficiază de astfel de date consumatorii din Vest, cu mare succes în Franța, Italia și Germania.
Catalogul național ‘Cumpără Informat’ este creat prin contribuția membrilor GS1 (producători, distribuitori, importatori, titulari de marcă) și se constituie în depozit de informație structurată despre produsele oferite pentru vânzarea cu amănuntul către consumatorii români, garantată de proprietarul de marcă.
Informațiile sunt trecute pe eticheta digitală printr-o declarație pe proprie răspundere a producătorului. În prezent, pot accesa informațiile numai posesorii de telefoane cu sistem de operare android, cei de la GS1 România lucrând la extinderea aplicației și pentru celelalte sisteme. În prezent, în România există 23 de milioane de SIM-uri active.
[slideshow_deploy id=’20328′]
Sursa:https://www.realitatea.net/
Foto:www.financiarul.ro