Gara din Petroşani a ajuns în instanţă
Probleme Staţiei CFR Petroşani, lăsate nerezolvate de oficialii CFR de ani de zile, au ajuns în instanţă. Un consilier local din Petroşani, Viorel Pascu, a decis să ducă problema pe masa judecătorilor, după ce a înaintat mai multe petiţii organelor în drept şi cu precădere celor care trebuie să ia măsuri, adică Regionala CFR Timişoara.
Răspunsurile primite, însă, spune alesul local, sunt cel mult „neserioase”, aşa că acesta a decis să ceară instanţei de judecată să impună mai marilor de la CFR să ia măsuri. „După multe petiţii la care am primit răspunsuri neserioase sau nu am primit răspunsuri, am decis să acţionez în instanţă Compania Naţională CFR, respectiv Regionala CFR Timişoara, pentru situaţia din Staţia CF Călători Petroşani şi faţă de modul cum este tratată comunitatea Văii Jiului. Poarta de intrare în Valea Jiului nu poate rămâne aşa. Nu cerem decât: respectarea normelor de igienă, sănătate publică şi securitate în această gară”, spune Viorel Pascu.
Practic, acesta a solicitat magistraţilor ca, prin hotărâre judecătoreasca, în termen de 3 luni de la pronunţarea hotărârii judecătoreşti CFR “să fie obligată să asigure la Staţia CF Călători Petroşani şi Halta Lunca Jiului, un Program detaliat şi etapizat de lucrări, cu termene şi recepţii, care să asigure:
La Staţia CF Călători Petroşani : Toalete pentru femei, bărbaţi şi persoane cu dizabilităţi, care să corespundă standardelor de igienă (actualmente sunt 2 toalete ecologice degradate, nefolosibile);. Apă potabilă într-o locaţie adăpostită ( pentru a putea fi folosită şi în anotimpul rece ) şi cu marcaje indicatoare;. Peroane încadrate la standardele de utilitate publică în securitate ( înălţimea între peron şi scara vagonului să fie până la 0,2 m, conform Ordinului nr. 443/2008 privind aprobarea Normelor de igienă pentru transporturile de perssoane, emis de Ministerul Sănătăţii Publice şi Ministerul Transporturilor ) , iar pavimentul gării, adus la un nivel de utilitate care să permită circulaţia pietonală în securitate;. Iluminat pe peroane până la punctele maxime de oprire a vagoanelor de tren; Sala de aşteptare să asigure un microclimat corespunzător, dotată cu ventilaţie şi iluminat şi să fie deschisă 24 ore din 24 (cu excepţia perioadei pentru curăţenie);. Dotarea peroanelor cu copertină şi scaune;. Iluminat corespunzător accesului pe scările pasarelei şi pe pasarelă;. Înlocuirea staţiei de amplificare pentru informarea călătorilor cu o staţie corespunzătoare la care să se prezinte mesajele în limba engleză şi totodată, să poată fi înţelese de călători;. Igienizarea zonei insalubre de lângă Staţia CF, care este un focar de infecţie (curăţată şi închisă accesului liber).
La Halta Lunca Jiului – Refacere peron la înălţimea de securitate a călătorului care urcă sau coboară în Haltă ( acum este o înălţime de peste 0,5 m de la peron la scara vagonului);. Balustrade de susţinere pentru accesul de la peron la stradă şi invers; . Toaletă publică corespunzătoare normelor de igienă şi sănătate publică;. Peronul haltei să fie dotat cu copertină de protecţie a călătorilor împotriva intemperiilor şi cu scaune”.
Memorii peste memorii
Viorel Pascu nu este singurul îngrijorat de soarta Staţiei CFR Petroşani. Şi autorităţile locale au făcut numeroase demersuri dar, după 10 ani de memorii făcute de municipalitate, Gara dată în folosinţă în urmă cu 145 de ani rămâne din păcate o ruină. Asta în timp ce responsabilii CFR sau ai Ministerului Trasporturilor nu se mai obosesc nici măcar să răspundă la adresele oficialilor din adminsitraţia publică locală. Prin 2013 ministeriabilii dădeau speranţe celor din Primăria Petroşani că situaţia gării va fi rezolvată. Ulterior, au anunţat că nu sunt bani, iar mai apoi s-a aşternut tăcearea mormântală., iar edilii nu au mai primit niciun răspuns la adresele lor. O intenție de reabilitare a gării a existat în trecut, dar nu s-a finalizat. A fost făcută o infuzie serioasă de bani în dotarea clădirii aflate în ruină cu geamuri și uși de tip termopan, dar mai apoi nu s-au mai găsit fonduri și pentru finalizarea investiției.În cele din urmă, CFR Călători a decis să renunțe la a mai funcționa în clădirea fostei stații, care a fost încuiată. La începutul anului 2011 se anunța că gară va intră în reparații, dar proiectul a fost amânat, pe motiv că este mai costisitor decât se credea inițial. Şi amânat a rămas!
[slideshow_deploy id=’22083′]