CEH a cheltuit sute de mii de lei pentru consultanţă sau audit

Nu a avut suficienţi bani, investiţiile au fost  inexistente dar, cu toate acestea, Complexul Energetic Huendoara a cheltuit sute de mii de lei pe tot felul de contracte ce au avut ca obiect consultanţă, suport tehnic, rapoarte de audit, servicii informatice, analize de risc etc..

index

Servicii de consultanţă sau audit plătite cu bani grei de către „insolventa” companie energetică hunedoreană care a strâns datorii enorme ce aproape au aruncat-o în faliment. O evaluare globală nu strică niciodată, cum la fel de util este analizarea posibilităţii de valorificare a potenţialului hidroenergetic. Iar în ultimii ani, oficialii Complexului Energetic Hunedoara nu s-au zgârcit când au încheiat aceste contracte, pentru care s-au cheltuit sute de mii de lei din conturile entităţii energetice. Asta în timp ce bugetul CEH era negativ şi s-a mers pe pierdere din an în an şi asta până în data de 7 ianuarie 2016, când incapacitatea de plată a fost recunoscută în instanţă şi declarată insolvenţa.

De exemplu, peste 22.000 de lei, sumă la care se adaugă TVA,a fost alocată pentru „Evaluarea globală a CEH SA”, contract încheiat cu Romlider Evaluări Imobiliare SRL Bucureşti. Pentru „Servicii de consultanţă şi asistenţă juridică pentru elaborarea şi implementarea proiectului de divizare parţială a Societăţii CEH SA”, achiziţie finalizată la data de 30.10.2015, s-au cheltuit 28.224 lei + TVA, contractul fiind încheiat cu SPRL Mocanu şi Asociaţii Bucureşti. La fel, pentru „Servicii de evaluare globală a Societăţii Complexul Energetic Hunedoara SA şi evaluare a activelor la data de 30.06.2015, în vederea divizării parţiale a societăţii”, achiziţie finalizată la data de 30.10.2015, s-au cheltuit alte 22.100 lei + TVA, contract încheiat cu Romlider Evaluări Imobiliare SRL Bucureşti. Contarctul „Suport tehnic, asistenţă tehnică şi auditare bază de date pentru sistemul informatic SIVECO Applications 2011 aferent componentelor: Managementul Finanaciar – Contabil, Managementul Mijloacelor fixe şi al Obiectelor de inventar, Managementul Salarizării şi Managementul Stocurilor ”, s-au alocat nu mai puţin de 58.389,51 lei + TVA, contract încheiat cu SIVECO România SA Bucureşti. În schimb, pentru „Servicii informatice de asistenţă administrare şi intervenţie pentru infrastructură reţea informatică”, achiziţie finalizată la data de 22.12.2014, suma este de 22.000 lei + TVA, contract încheiat cu ITPS SRL Timişoara.

De asemenea, pentru contractul încheiat cu PFA Andraş Dorel Timişoara „Servicii de analiză de risc la securitatea fizică”, achiziţie finalizată la data de 18.08.2014, s-a alocat suma de 29.331,20 lei + TVA, iar pentru „Audiere şi evaluare recertificare sistem management”, achiziţie finalizată la data de 11.04.2014, suma este de 78.435 lei + TVA, banii ajungând în cotnurile cu SRAC Cert SRL Bucureşti.

Alte 110.000 lei au mers pentru „Audit financiar pentru situaţiile financiare aferente anului 2013″, achiziţie finalizată la data de 26.03.2014, contract încheiat cu BDO Audit SRL Bucureşti.

Lista continuă cu: „Suport tehnic, asistenţă tehnică şi auditare bază de date pentru sistemul informatic SIVECO Applications 2011 aferent componentelor: Managementul Finanaciar -Contabil, Managementul Mijloacelor fixe şi al Obiectelor de inventar, Managementul Salarizării  şi Managementul Stocurilor”, achiziţie finalizată la data de 03.04.2014, 57.758,31 lei + TVA, contract încheiat cu SIVECO România SA Bucureşti; „Bilanţ termoficare, transport şi distribuţie”, achiziţie finalizată la data de 06.02.2014, 66.900 lei + TVA, contract încheiat cu ICEMENERG SA Bucureşti; „Articole informative”, achiziţie finalizată la data de 18.12.2013, 24.000 lei, contract încheiat cu Ariva Media SRL Vulcan. S-au mai încheiat două astfel de contracte, ambele de aceeaşi valoare, ambele cu societăţi media din zona Deva; „Mentenanţă program Ciel”, achiziţie finalizată la data de 26.11.2013, 73.870,92 lei + TVA, contract încheiat cu Dual Com Tech SRL Deva; „Valorificare potenţial hidroenergetic”, achiziţie finalizată la data de 12.11.2013, 30.000 lei + TVA, contract încheiat cu ISPE SA Bucureşti; „Documentaţie pentru autorizaţie integrată de mediu”, achiziţie finalizată la data de 11.10.2013, 45.000 lei + TVA, contract încheiat cu Phoebus Adviser SRL Timişoara.

„Servicii de consultanţă”, achiziţie finalizată la data de 01.07.2013, 64.295 lei + TVA, contract încheiat cu Sisteme de Control Managerial SRL Dev; „Asistenţă tehnică şi auditare bază de date pentru SIVECO Applications 2011″, achiziţie finalizată la data de 26.04.2013, 26.268,65 lei + TVA, contract încheiat cu SIVECO România SA Bucureşti; „Evaluare globală a CEH SA în vederea fuziunii„, achiziţie finalizată la data de 23.04.2013, 34.000 lei + TVA, contract încheiat cu Evalconsult Group SRL Târgu Jiu; „Suport tehnic, asistenţă tehnică şi auditare bază de date pentru sistemul informatic SIVECO Applications 2011 aferent componentelor: Managementul Financiar – Contabil, Managementul Mijloacelor fixe şi al Obiectelor de inventar, Managementul Salarizării şi Managementul Stocurilor”, achiziţie finalizată la data de 04.03.2013, 30.336,81 lei + TVA, contract încheiat cu SIVECO România SA Bucureşti.

Toate aceste date au ajuns pe masa judecătorului sindic, care judecă insolvenţa CEH, fiind cuprinse în Raportul amanuntit asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus  la aparitia starii de insolventa la Societatea Complexul Energetic Hunedoara S.A. Casa de Insolvenţă GMC Craiova, administratorul judiciar al Compelxului Energetic Hunedoara, a depus în instanţă raportul asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus  la aparitia starii de insolventa la Societatea Complexul Energetic Hunedoara S.A. Un raport complex, o radiografie a ceea ce s-a întâmplat la CEH, la faptele şi acţiunile care aproape au au băgat  în faliment compania energetică hunedoreană.

[slideshow_deploy id=’22083′]

 



(Următoarea știre) »