Ministrul Transporturilor și directorul CNADNR- puși la zid din cauza drumului Oradea-Deva

Una dintre cele mai importante artere rutiere de transport din țară, DN76 Oradea-Deva, este în continuare nefinalizată, iar în momentul de față blocajul este total pe două dintre cele 6 loturi aflate în construcție, și anume tronsoanele Vârfurile Ștei/Ștei-Beiuș unde lucrările de modernizare trenează de ani buni.

big_5r12_1

Semnalul de alarmă a fost tras de un deputat liberal care-i cere premierului să se implice. ”Am adus această situație dezastruoasă în atenția oficialilor din Minister și din CNADNR în nenumărate rânduri, atât prin intermediul întrebărilor parlamentare, cât și în cadrul dezbaterilor din Comisia de transporturi cu ocazia adoptării Bugetului pentru 2016. Recent, am prezentat situația direct Ministrului Transporturilor Dan Marian Costescu și directorului CNADNR Cătălin Homor în speranța că voi primi răspunsuri argumentate și o asumare fermă în privința finalizării acestor lucrări.

Mă așteptam la mai mult profesionalism și implicare, dar am constatat cu dezamăgire că lucrurile nu se mișcă deloc în direcția bună. Istoricul acestui DN 76 este tumultuos, după ani în care nu s-au alocat fonduri pentru lucrări, s-a intrat într-o nouă etapă aceea a includerii sale în Master Planul General de Transport. Apoi a fost scos din varianta finală a acestui document și s-a propus fazarea lui. Niciuna dintre variante nu a fost câștigătoare, astfel din ultimul răspuns primit în data de 30 martie a.c., sub semnătura Ministrului Dan Marian Costescu, am aflat că stadiul fizic de execuție al lucrărilor pe cele 6 loturi este situat între 47% pe tronsonul Vârfurile-Stei (km 69+350 m la km 102+660 m), urmat de un stadiu de 51.1 % pentru tronsonul Stei — Beiuș (km 102+660 la km 133+660 m) și 90% pe tronsonul Brad-Ionești, deși conform contractului, întreg proiectul trebuia finalizat încă din anul 2013”, susține deputatul Costin Gheorghe. Parlamentarul mai spune că bilanțul este unul nesatisfăcător și demonstrează slabă capacitate a instituțiilor responsabile ale statului să dezvolte și să finalizeze lucrările de infrastructură în termenul stabilit.

[slideshow_deploy id=’13837′]