11 informaţii esenţiale pe care orice client de telefonie mobilă trebuie să le ştie
Pentru a evita taxările suplimentare şi abuzurile, dar şi pentru a-şi simplifica viaţa de zi cu zi, cetăţenii care folosesc serviciile de telefonie mobilă disponibile în România trebuie să ţină cont de mai multe aspecte importante. Astfel, în sinteza de faţă am inclus, printre altele, informaţii despre taxa de reziliere, suprataxarea apelurilor şi SMS-urilor, prelungirea automată a abonamentelor, roaming, facilităţile mobile de plată şi comunicările comerciale prin telefon.
Dacă un client vrea încetarea serviciului înainte de expirarea duratei minime contractuale, operatorul de telefonie mobilă n-are voie, în principiu, să-i ceară o taxă de reziliere, aşa cum reiese din Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori.
Totuşi, aşa cum ne-a explicat un specialist al societăţii civile de avocaţi Ionescu şi Sava, operatorul este îndreptăţit să ceară o taxă de reziliere atunci când este prejudiciat în mod real. De exemplu, atunci când clientul cumpără un telefon la preţ redus sau atunci când se bucură de un bonus legat de perioada contractuală.
„Considerăm că s-ar justifica o despăgubire în sarcina clientului de telefonie mobilă în situaţia în care operatorul de telefonie mobilă ar urma să sufere un prejudiciu ca urmare a unei rezilieri contractuale intempestive din partea clientului, respectiv în situaţia în care acesta a obţinut beneficii de la operatorul economic tocmai în considerarea unei anumite perioade a relaţiei contractuale (reduceri la achiziţionarea aparatelor telefonice, reduceri ale tarifelor lunare, bonusuri legate de perioada contractului etc.)”, a afirmat, pentru AvocatNet.ro, avocata Corina Gimurtu. În acest fel, legea apără şi dreptul firmelor de a cere despăgubiri (atunci când există o justificare).
Potrivit avocatei, persoanele care nu vor să plătească taxa de reziliere, atunci când aceasta este cerută în lipsa unui prejudiciu real, trebuie să informeze în scris, în prealabil, operatorul de telefonie mobilă, iar la împlinirea termenului de preaviz să transmită o notificare de reziliere unilaterală.
CONŢINUT ARTICOL
- 1. Când ţi se poate cere o taxă de reziliere
- 2. Prelungirea automată a abonamentului, posibilă doar dacă eşti informat înainte
- 3. Pentru o anumită majorare de tarife, denunţarea contractului nu este posibilă
- 4. Persoanelor cu dizabilităţi trebuie să li se asigure servicii speciale
- 5. De-acum, există şi un număr naţional pentru SMS-uri de urgenţă
- 6. Taxa de pod de la Feteşti şi rovinieta se pot plăti prin SMS
- 7. Ce trebuie să ştii despre apelurile şi SMS-urile cu suprataxă
- 8. Tarifele în roaming vor fi eliminate în UE din 2017
- 9. Localităţile autohtone în care rişti să intri involuntar în roaming
- 10. Cât timp sunt păstrate datele abonaţilor
- 11. Comunicările comerciale prin telefon
[slideshow_deploy id=’20328′]
Sursa: avocatnet.ro