Alternativele la Defileul Jiului, doar pe hârtie
Închiderea circulației pe Defileul Jiului nu ar mai fost fost un calvar pentru șoferi dacă proiectele de infrastructură considerate a fi alternative și care ar fi contribuit la deschiderea Văii Jiului ar fi fost finalizate. Este vorba despre DN 7A Petroșani – Voineasa, respectiv DN 66A, Câmpu lui Neag – Herculane.
Numai că pe DN 7A șoferii care au fost nevoiți să tranziteze zona au filmat sau au făcut fotografii pentru a ilustra cum mașinile aproape sunt rupte în două. Anul acesta, Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii „Consolidare şi protecție versanți DN 7A km 63+200 – km 86+601″, judeţul Vâlcea. Mai exact este vorba de modernizarea drumului spre Voineasa, contract care are o valoare totală de peste 66 de milioane de lei şi în cadrul căruia au fost prevăzute a fi construite noi poduri şi, de asemenea, reabilitat tot tronsonul. Lucrările nu s-au finalizat şi stau mărturile zecile de fotografii sau filmuleţe care au apărut după
DN7A Petroșani-Voineasa traversează pe o porțiune Cheile Jietului, o zonă de un pitoresc aparte, și face legătură cu Transalpina, cea mai înalta șosea din România
Drumul lui Băsescu așteaptă vremuri mai bune
O altă rută alternativă pentru legătura dintre Valea Jiului și sudul țării a fost considerat și DN 66A, cunoscut mai ales ca „Drumul lui Băsescu”. Un drum care a iscat mari pasiuni şi care nu a mai fost finalizat niciodată. Iar şansele ca în viitorul apropiat să se întâmple ceva, sunt practic nule. Amenajarea DN66A reprezintă unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din România, pentru care activiştii de mediu s-au luptat chiar şi în instanţă ca să nu fie implementat. Pe de altă parte, şi finanţarea a fost asigurată în hop-uri, aşa că investiţia este departe de a fi finalizată. Construcţia DN66A a început în anul 2002, asta după ce în 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Până acum, au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani până în zona Câmpuşel, în Parcul Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN66A, până la Izvoarele Cernei, unde calea de acces se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, legând astfel Valea Jiului de Băile Herculane. Numai că ultimul tronson nu a fost nici acum modernizat. Iniţial, mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale. Ulterior, proiectul a primit avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În plus, nici DN67D nu este într-o situaţie mai bună, iar între Izvoarele Cernei şi Herculane drumul forestier este aproape inaccesibil. Drumul a primit numele fostului Preşedinte al României deoarece lucrarea a demarat pe vremea în care acesta era ministru al Transporturilor.
De precizat că scandalul legat de construirea acestui drum este departe de final. În primăvara anului trecut, instanţa s-a pronunţat şi nu a dat câştig de cauză activiştilor, dar lucrările la „Drumul lui Băsescu” tot nu s-au reluat.
[slideshow_deploy id=’19869′]
« În suferinţă. Spitalele hunedorene se luptă cu numărul insuficient de personal (Știre anterioară)
(Următoarea știre) Amenda de la IPJ contestată în instanță de CEH »