VEȘTI BUNE: S-a stabilit traseul final al Autostrăzii Pitești – Sibiu. Vezi legătura cu Râmnicu Vâlcea!
Primarul din Mioveni, judetul Arges, Ion Georgescu, a anuntat in seara zilei de luni, 25 iulie 2016, ca CNADNR a stabilit, in cele din urma, traseul final al Autostrazii Pitesti – Valcea – Sibiu, iar termenul de finalizare al lucrarilor va fi in anul 2021.
Important pentru noi, valcenii, este faptul ca autostrada va iesi la Calimanesti, asadar mult mai aproape de municipiul Ramnicu Valcea decat se zvonea. De altfel, o alta legatura posibila este la Tigveni, acolo unde autostrada se intersecteaza cu drumul judetean care leaga Ramnicu Valcea de Curtea de Arges. Astfel, acest drum ar putea fi transformat in drum de mare viteza, care sa lege municipiul nostru de autostrada.
„Vești bune pentru transportatori, pentru argeșeni, dar în special pentru Uzina Dacia de la Mioveni. După o lungă așteptare, studii de fezabilitate refăcute și dezbateri publice, din ultimele informații care vin dinspre Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale se pare că în sfârșit a fost stabilit traseul Autostrăzii Pitești – Sibiu.
Conform ultimelor informațiilor, Autostrada Pitești Sibiu costă cel puțin 1,6 miliarde euro și va fi o realizare inginerească complexă, cu șapte tunele și zeci de poduri și viaducte. Termenul de finalizare a lucrărilor va fi în anul 2021.
Punctul de plecare este capătul Autostrăzii Bucureşti-Piteşti și va continua de la Bascov către Curtea de Argeş, urmat de un nod rutier la Tigveni care se va intersecta cu drumul județean leagă în prezent municipiul Curtea de Argeş de orașul Râmnicu-Vâlcea. Dinspre Nord, din satul Văleni, traseul autostrăzii cotește către Vest, pentru a fi construite două tuneluri, după care traseul intră pe Valea Oltului, la Călimăneşti, traseu care va lega şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă. Valea Oltului va avea cea mai lungă succesiune de tuneluri, cel mai mic având 600 m, iar cel mai mare 2.800 de metri. Lângă localitatea Racoviţa va fi următorul nod rutier, apoi drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa, unde urmează să fie construită legătura cu autostrada Făgăraş-Sibiu. Următorul nod rutier va fi la Veştem și se va intersecta cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja.
Primul tronson va fi o şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi construite 14 poduri, iar pe ultimii 15 kilometri dintre Boiţa și Sibiu, vor fi ridicate 12 poduri şi viaducte.
Un rol important în luarea acestei decizii și accelerarea acestor demersuri, l-au avut Uzina Dacia de la Mioveni și Membrii Sindicatului Autoturisme Dacia.
Așteptăm ca în următoarele zile Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale să prezinte oficial toate datele și aspectele tehnice ale traseului Autostrăzii Pitești-Sibiu” – a anuntat primarul din Mioveni pe pagina sa oficiala de Facebook.
[slideshow_deploy id=’20328′]