Cioloș, generos cu companiile străine: ‘Dă Aeroportul Otopeni francezilor’
Ciolos-Mosteanu-Pestesan, acesta este „Triunghiul Bermudelor” in care ar putea disparea, in doar cateva luni, Aeroportul Otopeni, relateaza national.ro. Cel putin in forma actuala de constituire, ca si companie de stat.
Directorul Cosmin Pestesan i-ar fi dat asigurari lui Mosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, si inclusiv premierului Dacian Ciolos ca aeroportul este gata pregatit pentru inspectia vitala a celor de la EASA (European Aviation Safety Agency), care va decide daca va certifica sau nu Aeroportul Bucuresti. Numai ca Pista 2 nu este inca operabila, in timp ce Pista 1 este deja facuta praf si pulbere, fiind invariabil necesara intrarea ei in reparatii capitale. Iar daca inspectorii EASA nu ne vor gasi in regula cu aceste aspecte, ca sa dam doar doua exemple, ceea ce inseamna implicit cozi interminabile la imbarcare, calatori care pierd avioanele si sume uriase cheltuite pentru despagubirea clientilor, atunci nu ne vor certifica. Si, automat, vor fi relocate curse catre alte aeroporturi, companii aviatice de prestigiu vor refuza sa mai zboare pe Otopeni, un aeroport care va putea pierde astfel intr-o clipa tot ce s-a construit in ani de munca. Inclusiv un numar impresionant de cateva milioane de calatori anual.
Insa dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia ziarului National, structurile sunt ingrijorate nu neaparat de faptul ca vom pierde „la mustata”, parca voit, aceasta certificare a EASA. Exista suspiciunea ca, in doar cateva luni, Aeroportul Otopeni va fi scos pe bursa europeana. Si, fara certificarea autoritatii europene, cei interesati ar putea profita din plin, fortand achizitionarea pachetului majoritar la un pret mult mai mic decat daca am trece cu bine de controlul EASA.
Mai mult chiar, deja se fac pariuri ca, fie si sub forma intermediara a unui fond de investitii, Otopeniul va ajunge in cele din urma tot pe mana francezilor, care au atat de multa incredere in „gasca tehnocrata”. Asta dupa ce, nu cu mult timp in urma, „National” a dezvaluit si ca germanii de la Lufthansa forteaza preluarea TAROM, incercand intr-o prima faza sa intre pe Otopeni, prin „deturnarea” exclusivitatii detinute de compania inca romaneasca pentru reparatiile facute avioanelor in cadrul aeroportului. Deci, „binomul” franco-german poate canta cat de curand prohodul aviatiei romanesti, daca francezii vor primi Aeroportul Otopeni si nemtii compania TAROM. Asta ca sa se priceapa mai bine cum se ocupa strict de organizarea alegerilor „gasca tehnocrata” de la Bruxelles, facand din timp cartile pentru „tunuri” pe langa care cele ale politicienilor par simple combinatii de targovete in piata.
[slideshow_deploy id=’27126′]