Cer deblocarea fondurilor pentru drumul spre Herculane
Deschiderea Văii Jiului spre Herculane pare a fi un coșmar. de zeci de ani se luptă autoritățile locale să obțină fonduri pentru modernizarea acestui drum. Edilii de la Uricani i-au solicitat premierului României, Dacian Cioloş, deblocarea fondurilor pentru continuarea lucrărilor de modernizare a drumului care face legătura între Valea Jiului şi Herculane.
Lucrări începute în 1999, neterminate nici în prezent. Aşa se prezintă situaţia drumului care ar trebui să facă legătura dintre Valea Jiului şi Herculane. Aceasta a fost prima investiţie majoră demarată în Valea Jiului după anii comunismului şi a rămas la stadiul de incertitudine. Fie nu au existat fonduri, fie s-au opus ecologiştii, iar drumul este tot nefăcut. De-a lungul timpului lucrările la acest tronson de drum au fost întrerupte de mai multe ori. Ultima oară, fiind reluate în 2006 şi sistate în 2008, iar în anul 2012 reprezentanţii Greenpeace au cerut în instanţă anularea avizului de mediu şi orpirea definitivă a lucrărilor, solicitând totodată înfiinţarea unei noi categorii de arie naturală protejată cu nivel de protecţie strictă “peisaj forestier intact”.
“Am discutat cu premierul Cioloş despre drumul spre Herculane. Este absolut necesar ca acest drum să fie finalizat. Nici în masterplanul de transport care a fost aprobat anul acesta nu sunt alocate fonduri pentru acest drum. Trebuie reactualizată toată documentaţia pentru acel drum”, a declarat Dănuţ Buhăescu, primarul oraşului Uricani.
Acesta susţine că premierul a promis că se va identifica o sursă de finanţare şi pentru acest drum.
De aproape 20 de ani se încearcă realizarea legăturii între Valea Jiului şi Herculane. În anul 1999 drumul forestier a fost încadrat în categoria drumurilor naţionale. Pe vremea când Traian Băsescu era ministrul Transporturilor au început lucrările. Au fost construiți circa 20 de kilometri, din Uricani până în Câmpușel. Lucrările au fost contestate de ONG-uri. Greenpeace şi WWF au contestat investiţia în instanţă, iar după ani de procese aceştia au pierdut. Odată construit, DN66A ar face legătura cu localitatea Cerna Sat din județul Gorj, aflată la doar 42 de kilometri de Băile Herculane, pe un drum prost, dar care trebuie doar reabilitat, nu construit de la zero, cu toate avizele aferente. Miza este mare. Prin realizarea drumului s-ar asigura accesul direct spre portul Orșova și, mai departe, spre Serbia. Parcul Naţional Retezat și domeniile schiabile din Valea Jiului ar deveni astfel foarte ușor accesibile pentru o populație de milioane de locuitori.
[slideshow_deploy id=’19661′]