Comunicare cu aroganță și ironie. Modelul CEH
Am criticat de-a lungul anilor lipsa unei comunicări adecvate din partea companiei miniere sau energetice, după caz, din Valea Jiului. Am făcut-o convins că un mastondont de asemenea calibru ar trebui să-și îndeplinească mult mai bine rolul de informare a miilor de angajați și a altor zeci de mii de persoane interesate.
M-am arătat nemulțumit și atunci când s-au folosit în comunicarea acesteia sintagme ale limbii de lemn. N-a interest însă pe nimeni.
Acum, pare că se deschide o etapă nouă. O etapă a comunicării arogante și ironice.
S-a întamplat astăzi, când sediul și hotelul (deși pare incredibil, are și hotel!) Complexului Energetic Hunedoara (CEH) au rămas fără apă curentă. Și tocmai astăzi, șefii și comunicatorii CEH au decis să comunice într-un mod pe care ei îl consideră spectaculos. Deși e doar prost.
De fapt, e vorba de aroganță. Și de o ironie destul de ieftină.
Cu perspectiva falimentului după ușă, aceștia vorbesc despre datoriile către furnizorul la apă ca despre o bagatelă, în comparație cu celelalte datorii, însă anunță cu maximă superioritate că nu se victimizează și nici nu fac apel la înțelegerea creditorilor.
Nu înainte însă de a arăta rolul colosal și social în furnizarea de agent termic populației care mai e conectată la sistemul centralizat.
Și probabil tot pentru spectacol sau dorind să pară virgini din punct de vedere politic, comunicatul se încheie într-o notă ciudat-ironică.
Iar eu trebuie să recunosc că e maximum de penibil pe care l-am întâlnit vreodată într-un exercițiu de comunicare publică.
Așadar, orice ar fi, nu comunicați niciodată după modelul CEH!
E catastrofal!
https://nicutasca.blogspot.ro/
Curioșii pot consulta comunicatul de presă aici:
https://www.cenhd.ro/index.php/comunicate-de-presa#cpresa-16112016
[slideshow_deploy id=’19661′]