Dacă în alți ani, instituirea unui cod galben sau portocaliu de îngheț bloca activitatea stațiilor de tratare a apei administrate de Apa Serv Valea Jiului, la începutul acestui an, pe perioada înghețului, nu a fost oprită niciuna din stațiile de tratare exploatate de Apa Serv, asigurându-se alimentarea continuă cu apă potabilă la nivelul Văii Jiului. Informația a fost prezentată astăzi, în cadrul unei conferințe de presă a conducerii Apa Serv.
În opinia directorului general al Apa Serv, Costel Avramn, acest lucru a fost posibil daorită investițiilor realizate în anii precedenți și profesionalismul muncitorilor și echipei tehnice de la Apa Serv.
Din păcate, în zonele unde rețelele de distribuție nu au fost încă reabilitate și în foarte multe situații, pe rețelele interioare aflate în proprietatea beneficiarilor, perioada de îngheț a generat numeroase avarii, pentru remedierea cărora a fost nevoie de un adevărat maraton al intervențiilor de urgență, deseori în condiții meteorologice extreme. Potrivit informațiilor prezentate de Florij Donisa, șeful Departamentului Exploatare al ASVJ, în perioada 8-18 ianuarie 2017, la Dispeceratul Central al societății s-au înregistrat un număr total de 470 de sesizări privind lipsa apei, presiunea scăzută sau înghețarea branșamentelor, cele mai multe fiind înregistrate la Petroșani.
În acest context, Costel Avram precizează că, pentru gestionarea și urmărirea modului de rezolvare a situațiilor de acest fel înregistrate la Dispeceratul Central al Apa Serv, a dispus constituirea unui grup operativ de lucru, astfel încât echipele de intervenție să acționeze în așa fel încât fiecare problemă semnalată să fie soluționată în cel mai scurt timp posibil.
”O constatare ce a rezultat în urma intervențiilor echipelor noastre la adresele sesizate este aceea că un număr foarte mare din problemele care au apărut au fost înregistrate pe tronsoane de rețelele aflate în domeniul privat al beneficiarilor nostri, situate în aval de contoarele de branșament ale Apa Serv. Ce înseamnă acest lucru ? Înseamnă că aceste situații nu sunt imputabile societății noastre, ele fiind în parte generate de neglijența locatarilor sau de lipsa de interes în ceea ce privește protejarea corespunzăoare a acestor instalații. Chiar și așa, am răspuns tuturor solicitărilor primite pentru remedierea defectelor, pentru a veni în sprijinul oamenilor. Vreau să trag aici un semnal de alarmă și să invit cetățenii să acorde mai multă atenție modului în care-și îngrijesc și exploatează rețelele interioare, comune sau personale, de alimentare cu apă potabilă, mai ales că în perioada următoare se anunță noi reprize de ger și vreme rea”, a mai spus Costel Avram, diectorul general al Apa Serv.
[slideshow_deploy id=’43281′]