Prim raport al specialiștilor în cazul accidentului feroviar de la Merișor
La nivelul Agenției de Investigare Feroviară Română a fost constituită o comisie care a declanșat procedura de investigare a accidentului, în care au decedat mecanicul de locomotivă și ajutorul său, în tragedia de la Merișor
Specialiștii care investighează deraierea locomotivei de remorcare EA 759 și a primelor 14 vagoane din compunerea trenului de marfă ce aparține operatorului de transport feroviar SC Unicom Tranzit SA, au încadrat accidentul ca grav. „La nivelul Agenției de Investigare Feroviară Română a fost constituită o comisie de investigare pentru strângerea și analizarea informațiilor cu caracter tehnic, stabilirea condițiilor, inclusiv determinarea cauzelor și emiterea unor recomandări de siguranță în scopul prevenirii unor accidente similare și îmbunătățirii siguranței feroviare”, se arată într-o notă a AGIFER. Comisia de investigare a declanșat procedura de investigare, astfel că toate elementele identificate până în prezent se vor constitui ca probe pentru aceasta.
„Activitatea de colectare a probelor și analizare a acestora este în curs de derulare, iar condițiile de producere, cauzele, factorii favorizanți și recomandările de siguranță, ce se impun pentru îmbunătățirea siguranței feroviare, vor face obiectul Raportului de investigare final”, se mai arată în raport.
Reamintim că pe data de 8 aprilie, între stația CFR Bănița și halta de mișcare Merișor, pe o curbă cu deviație dreapta, s-a produs deraierea și răsturnarea marfarului. Totodată, primele informații arată că marfarul a intrat cu viteză pe segmentul unde viteza maximă de circulație a trenurilor, pe ambele fire, este de 40 km/h. În urma producerii acestui accident, suprastructura căii, pe ambele fire de circulație, a fost afectată pe o distanță de aproximativ 110 metri. Ambele culei ale podului de pe firul II de circulație au fost afectate în zona zidurilor de gardă de materialul rulant deraiat. De asemenea, au fost afectați patru stâlpi ai liniei de contact.
„Lucrările de ridicare a materialului rulant și eliberarea gabaritului căii pentru asigurarea condițiilor de executare a lucrărilor de refacere a traseului căii pe firul I de circulație sunt în curs de desfășurare. Pentru redeschiderea circulației pe firul II sunt necesare lucrări mai ample pentru repararea infrastructurii podului”, precizează specialiștii AGIFER.
[slideshow_deploy id=’36591′]