Vânzările de autovehicule noi în România au crescut cu circa 22%, în ianuarie, față de anul trecut

Vânzările de autovehicule noi în România au crescut cu circa 22%, până la 9.056 de unităţi, în ianuarie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, relevă datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Vânzările de autoturisme au însemnat 7.164 de unităţi (+20,5% faţă de ianuarie 2017), iar cele de vehicule comerciale 1.892 de unităţi (+27%).

Potrivit statisticii APIA, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 76% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în luna ianuarie. În intervalul de referinţă, numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice (1.728 unităţi) este cu 36% superior celui din luna ianuarie a anului trecut (1.266 unităţi) şi, ca urmare, ponderea lor a crescut de la 21%, în 2017, la 24%, în 2018.

În ceea ce priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în luna ianuarie 2018 au fost înmatriculate 39.262 de unităţi (cu 409% mai multe decât în 2017), acesta fiind cel mai mare volum din ultimii ani înregistrat în prima lună a anului.

Datele de specialitate arată că, în ianuarie, au fost vândute 9.056 de autovehicule, în creştere cu 21,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2017, din care 7.164 autoturisme (+20,5%) şi 1.892 vehicule comerciale (+27%). Astfel, topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 1.892 de unităţi, urmată de către Volkswagen (888 unităţi) şi Ford (886).

La autoturisme, ierarhia are pe primul loc Dacia, cu 1.715 unităţi (23,9% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 15% faţă de luna ianuarie 2017), urmată de Volkswagen – cu 820 unităţi (11,4% cotă de piaţă), Skoda – cu 762 unităţi (10,6% din total piaţă), Ford – cu 557 unităţi (7,8% din total piaţă) şi Renault – cu 420 unităţi (5,9% cotă de piaţă).

Pe modele, cu cele 763 de unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în prima lună a lui 2018, urmat de Dacia Duster cu 424 unităţi, Skoda Octavia (331), Dacia Sandero (303) şi Volkswagen Golf (222).

În funcţie de tipul de combustibil, prima lună a anului 2018 consemnează un raport favorabil autoturismelor cu motoare pe benzină, care deţin un procent de 50,9% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o avea în prima lună a lui 2017, respectiv 44%. Dintre primele 10 mărci sau modele cele mai vândute, opt mărci, respectiv şapte modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (50,9%).

La capitolul autoturisme ‘verzi’ (electrice şi hibride), statistica APIA relevă că ponderea acestora continuă să crească, înregistrând în această primă lună a lui 2018 un procentaj în total vânzări de 2,7%.

Pe de altă parte, culorile alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 28,9%, respectiv 22,6% din totalul preferinţelor atunci când este aleasă o maşină. pe locurile următoare se află autovehiculele albastre cu 16,5% şi cele de culoare neagră – cu 11,5%.

În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia arată că 22,4% sunt fabricate în Germania, 13,6% în România, 6,1% în Cehia, 5,7% în Turcia şi 3,9% în Spania. În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în anul 2018 cu 19,3%, comparativ cu anul 2017, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat un salt de 20,9%, în intervalul de referinţă.

Sursa Agerpres.ro

[slideshow_deploy id=’27028′]



(Următoarea știre) »