Pentru a pune capăt tuturor speculațiilor cu privire la situația în care se află procesul de continuare a investițiilor la modernizarea DN 66A Uricani-Câmpu lui Neag-Băile Herculane, senatorul PSD Cristian Resmeriță a depus, cu ceva vreme în urmă, o interpelare parlamentară adresată Primului Ministru Viorica Dăncilă.
De la Secretariatul General al Guvernului a venit, în aceste zile, și răspunsul oficial, transmis de directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ștefan Ioniță. În document se arată că, în prezent, documentațiile tehnice privind execuția celor două tronsoane din DN66A care necesită investiții în modernizare, respectiv DN 66A km. 47+600 – km. 66+204 și DN 66A km. 66+204 – km 109+308, au fost elaborate, urmând să fie identificate fondurile necesare pentru execuție și să fie organizate licitațiile necesare în acest scop.
În documentul primit de senatorul Cristian Resmeriță ca răspuns la interpelarea sa, conducerea CNAIR arată că ”pentru drumul de legătură DN 66A, sectorul cuprins între km. 47+600 – km. 66+204, studiul de fezabilitate a fost elaborat în anul 2009 și actualizat în 2012. Licitația pentru această procedură a fost însă anulată în 2015, din lipsă de fonduri. Referitor la asigurarea unei surse de finanțare, a fost obținut acceptul Ministerului Transporturilor privind finanțarea acestui sector de drum de la bugetul de stat și includerea cheltuielilor pentru actualizare/revizuire studiu de fezabilitate (…) Urmează ca ulterior avizării Comisiei Tehnice din cadrul CNAIR, să fie promovată o Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.”
Similar, CNAIR arată că pentru sectorul de drum cuprins între km. 66+204 – km 109+308, în anul 2015 s-a pregătit documentația pentru licitarea execuției lucrărilor, însă aceasta a fost retrasă odată cu scoaterea proiectului din Masterplanul general de Transport. ”În prezent, s-a finalizat raportul de analiză și s-a întocmit nota conceptuală împreună cu tema de proiectare, aflându-se în curs de elaborare caietul de sarcini pentru expertiza tehnică a drumului. În ceea ce privește sursa de finanțare pentru acest sector de drum, CNAIR va interveni la Ministerul Transporturilor în vederea confirmării posibilității finanțării lucrărilor de la bugetul de stat și includerea în anul 2018 a sumelor necesare pentru elaborarea studiului de prefezabilitate”, se arată în răspunsul primit de senatorul Cristian Resmeriță la interpelarea sa.
Senatorul Cristian Resmeriță spune că acest proiect de investiții care prevede modernizarea DN 66A pe întreaga distanță a acestuia, cuprinsă între Câmpu lui Neag și Băile Herculane, reprezintă nu doar un proiect major pentru statul român, ci mai ales un proiect necesar pentru deschiderea Văii Jiului și pentru susținerea programelor de dezvoltare turistică și economică a Văii Jiului. ”Avem nevoie de acest drum aici, în Valea Jiului și am demonstrat acest lucru și prin intervențiile noastre la nivel politic, dar și prin argumentele oferite de cele câteva zeci de mii de semnături puse de cetățenii din toată Valea Jiului pe un document de sprijn al acestui proiect, depus încă de anul trecut la Guvern. Voi face tot în continuare tot ceea ce depinde de mine pentru a convinge Guvernul de oportunitatea și necesitatea realizării acestui proiect, a cărui finalitate o așteptăm cu toții de mai bine de un deceniu”, a spus senatorul Cristian Resmeriță.