„Dieselgate” românesc. Cum sunt măsluite mașinile diesel în service
Inspectorii RAR au descoperit că multe maşini diesel nu mai au filtru de particule, adică sunt şi mai poluante. Şoferii dau 1.200 de lei unor mecanici care le măsluiesc maşinile. Service urile depistate că au încălcat regulile sunt amendate cu cel mult 10.000 de lei.
După ce au citit pe site-ul uni service auto că mecanicii pot să scoată filtrul de particule al maşinii, inspectorii Registrului Auto Român s-au dus incognito sa își măsluiască mașinile.
Discuţie mecanic auto – inspector RAR:
-Întâi o să îi scoateţi filtrul, şi după aia îi faceţi şi softul?
-Da, trebuie scos filtrul, şi în acelaşi timp îi facem şi o modificare de soft.
Filtrul de particule al maşinilor diesel are rolul de a reduce emisiile poluante. Atunci când se umple de particule, trebuie schimbat, însă preţul unui filtru poate ajunge şi la 1.500 de euro. Aşa că mecanicii auto au venit cu o soluţie: pentru 1.200 de lei, scot filtrul de tot.
Practica este însă ilegală, nicio documentaţie tehnică nu permite acest lucru.
Discuţie mecanic auto – inspector RAR:
-Știţi că urma să faceţi o lucrare strict interzisă? Nu aveţi voie să faceţi activităţi de demontare a filtrului de particule.
-Clientul are aceeaşi vină ca şi mine, nu?
-Nu, pentru că dumneavoastră aveţi o reclamă că faceţi astfel de activităţi şi nu aveţi dreptul să faceţi.
Inspectorii spun ca această procedură are urmări drastice asupra mediului înconjurător.
„Excesul de fum care poate fi constatat şi vizual şi mai mult poate afecta sănătatea cetăţenilor prin emisiile de particule care nu vor mai fi reţinute. Pentru operatorul economic verificat în cauză, amenda a fost dată către maxim”, spune Mihai Burcea, inspector RAR.
Amenzile ajung la 10.000 de lei.
Şi un service din Arad a primit o sancţiune de 5.000 de lei, însă proprietarul susţine că mecanicii săi nu încălcat regulile.
Discuţie inspector RAR – proprietar service:
-Reclama pentru ce o ţineţi?
-Noi am încercat să facem, a rămas doar scriptic acolo. Am rămas doar la stadiul de reclamă, atât.
Inspectorii Registrului Auto Român vor verifica şi alte service-uri din ţară.
[slideshow_deploy id=’27028′]