Managementul colectării și depozitării deșeurilor reprezintă, în mod categoric pentru fiecare comunitate o adevărată provocare. Lucrurile stau așa și pentru operatorii locali ai serviciilor de salubritate din Valea Jiului care, pe lângă sarcina de a face în așa fel încât orașele să fie curate, au și obligația de a transporta deșeurile menajere la o distanță destul de mare, pentru a le depozita la groapa ecologică de la Bârcea Mare.
Toate aceste provocări stau și în fața operatorului serviciilor de salubritate din orașul Petrila, EDIL SAL PREST SA. Directorul acestei societăți comerciale de interes public, aflată în subordinea Consiliului local Petrila, Doinița Maria Bălănesc spune că, pentru a se putea încadra în tariful de operare în ceea ce privește managementul deșeurilor, serviciul de salubritate a fost în așa fel organizat încât eficiența acestuia să fie constantă iar, pe de altă parte, efectele activităților de colectare a deșeurilor să fie vizibile. ”Colectăm în fiecare zi un volum destul de mare de deșeuri, iar pentru a putea face față lucrăm organizat, în mod ergonomic, astfel încât să putem fi eficienți și în ceea ce privește costurile dar și în ceea ce privește curățenia la punctele gospodărești”, explică Doinița Bălănesc.
Aceasta apreciază că, dacă efoturilor angajaților de la Edil Sal Prest li s-ar adăuga și un sprijin ceva mai consistent din partea cetățenilor orașului Petrila, atunci treaba ar merge și mai bine. ”Din păcate, noi nu avem la Petrila o stație de sortare a deșeurilor, astfel încât ne este foarte greu să mai recuperăm câte ceva din costuri prin valorifcarea deșeurilor reciclabile. Dacă în acest sens, am avea un sprijin mai mare din partea cetățenilor, în sensul ca aceștia să depună deșeurile reciclabile separat, nu laolaltă cu gunoiul menajer, lucrurile ar sta mult mai bine decât în prezent. Noi
încercăm să ne facem treaba cât mai bine, astfel încât orașul să fie curat, deșeurile să fie ridicate la timp și duse la groapa ecologică, dar trebuie să recunosc că uneori facem eforturi pentru a menține acest ritm de lucru și cred că puțin sprijin, prin responsabilitate și atitudine, din partea tuturor beneficiarilor noștri, ne-ar fi de mare ajutor”, mai spune Doinița Bălănesc.