Autostrăzi pe ultima sută de metri: Care sunt constructorii cu cele mai mari progrese înainte de închiderea şantierelor

Autostrăzi pe ultima sută de metri: Care sunt constructorii cu cele mai mari progrese înainte de închiderea şantierelor

Italienii de la Tirrena şi nemţii de la Geiger au raportat cele mai mari progrese şi în ultima lună, când au şi terminat lucrările de pe şantiere. Pe locul 3 au urcat austriecii de la Strabag, care se apropie la rândul lor de finalizarea lucrărilor pe lotul lor din A3 Câmpia Turzii – Târgu Mureş.

Constructorul italian Tirrena Scavi a finalizat lucrările la nodul Gilău, raportând un progres de 15 puncte procentuale înainte de închiderea şantierului, conform datelor de pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Inaugurarea acestui nod în 25 septembrie a permis deschiderea circulaţiei şi pe tronsonului Gilău – Nădăşelu din A3, finalizat încă de anul trecut de către constructorul român Dorinel Umbrărescu.

Nemţii de la Geiger s-au menţinut pe a doua poziţie, cu un avans de 9 puncte procentuale. Gradul de execuţie a lucrărilor pe lotul 1 al Autostrăzii Ogra – Câmpia Turzii a ajuns în octombrie la 100%, faţă de la 91% în luna anterioară.

Pe locul 3 a urcat constructorul austriac Strabag, care a avut un progres de 6,98 puncte procentuale pe lotul 2 din Autostrada Târgu Mureş – Ogra şi a ajuns la un stadiu de 84,75% în octombrie. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov din cadrul CNAIR a anunţat vineri că acest lot, Ungheni – Ogra, se află în faza finală de realizare.

„Pe cei 10 km constructorul a așternut deja straturile finale de asfalt și lucrează deja la finisaje, cum ar fi montarea de parapete de siguranța sau marcaje orizontale”, se arată într-o postare DRDP Braşov.

În clasament urmează italienii de la Astaldi, cu un avans de 5,54 puncte procentuale. Ei au ajuns pe lotul 2 al Autostrăzii Ogra – Câmpia Turzii până la un grad de execuţie de 55,16% în octombrie.

Mai departe, pe locul 5 urmează grecii de la Aktor, care au progresat pe șantierul de la intrarea în Capitală a autostrăzii București – Ploiești cu 3,21 puncte procentuale, până la 90,52%.

Un avans de 2 puncte procentuale au raportat şi spaniolii de la Comsa pe lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva, până la un grad de execuţie de 88%.

Şi italienii de la Impresa Pizzarotti au raportat un progres de 1,7 puncte procentuale pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda. Astfel, stadiul fizic pe acest şantier a ajuns în octombrie la 54,20%.

Pe lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda, grecii de la Aktor au raportat un progres de 1,53 puncte procentuale, până la 47,84%,

Următorul în top este constructorul român Dorin Umbrărescu, cu un avans de 1,42 puncte procentuale pe şantierul lotului 4 din Autostrada Lugoj – Deva în ultima lună, până la un grad de execuţie de 92%.

În clasament urmează şi celălalt constructor român de autostrăzi, Straco, cu un progres de 0,72 puncte procentuale. Lotul 3 din Autostrada Ogra – Câmpia Turzii a ajuns în octombrie la un stadiu fizic de 17,60%.

Pe lotul 2 din Autostrada Lugoj – Deva, al italienilor de la Salini, lucrările stagnează încă din februarie la stadiul de 95,80%.

economica.net

[slideshow_deploy id=’27028′]