Black Friday în România. Despre ce vorbesc cifrele?
Vinerea Neagră pică pe 23 noiembrie. În funcție de datele interne ale Picodi.com, 71% dintre cumpărători vor lua parte la nebunia cumpărăturilor, și 71% dintre cei care vor participa, economisesc bani pentru acest scop.
În ajunul celei mai mari lichidări de stoc a anului – „Black Friday”, analiticii de la Picodi.com au efectuat un studiu. În ancheta organizată între zilele 25-31 octombrie, au luat parte persoanele care fac cumpărături pe internet și profită de reduceri. Rezultatele anchetei arată, la ce ne putem aștepta după lichidările de stoc ale ediției Black Friday 2018. Din raport vei afla, printre altele, dacă poți să te încrezi în reducerile din magazine?, care este atitudinea consumatorilor față de Black Friday?, și cât au de gând să cheltuie românii în timpul celui mai mare eveniment al lichidărilor de stocuri?
Atitudinea față de reducerile mari de Black Friday
Peste jumătate dintre cei anchetați, mai precis 82%, au declarat că profită de reducerile cu ocazia Black Friday. Rezultatul acesta, reprezintă recolta de anul trecut, când pe la sfârșitul lunii noiembrie, prețurile îmbrăcăminții, articolelor electronice sau îmbrăcămintei, se aflau la valori ocazionale. La creșterea interesului consumatorilor față de Black Friday, au contribuit și acțiunile de promovare ale acestui eveniment atât de către firmele mari, cât și de cele mai mici. Încă acum 5 ani, în România se vorbea despre Black Friday ca despre o ocazia de a cumpăra articole la promoții mari în SUA sau Marea Britanie.
Un alt aspect care arată foarte clar că interesul pentru evenimentul Black Friday a crescut, este faptul că 71% dintre consumatori economisesc bani, special în acest scop – pentru a-i cheltui cu ocazia celei mai mari lichidări de stocuri a anului, când, cu acești bani, pot cumpăra mai multe decât într-o zi obișnuită. Datele statistice arată de asemenea, că 31% vor lua un credit pentru acest scop, iar 18% au declarat, că fac destui bani încât să-și permită cumpărături mai mari în Vinerea Neagră.
Cumpărături în ziua de Black Friday – cum și cât cumpărăm?
Din datele colectate de Picodi reiese că, 62% dintre consumatori cumpără într-un mod impulsiv. În timpul cumpărăturilor de Black Friday se lasă ghidați de moment și de emoții. 38% în schimb, fac comenzi gândite – știu ce doresc să cumpere. Când vine vorba de numărul articolelor adăugate în coșul de cumpărături, domină 2-3 articole (50% dintre consumatori au declarat asta). Pentru cumpărături puțin mai mari s-au declarat 20% dintre cei anchetați.
Black Friday deschide sezonul de cumpărături de dinainte de sărbători. 17% dintre consumatori vor profita de reducerile din Vinerea Neagră, pentru a cumpăra cadouri celor dragi de sărbători. Marea majoritate însă, 78%, au declarat că își vor cumpăra ceva lor personal. Ceea ce este surprinzător, este că 23% vor cumpăra articole pentru casa sa.
Reducerile din Vinerea Neagră sunt reale?
An de an, după fiecare ediție de Black Friday, apar informații, cum că reducerile sunt fictive, create în scopuri de marketing. Vocile acestea însă, nu par să deranjeze consumatorii. Chiar 82% dintre cei anchetați, au declarat că în multitudinea de reduceri și coduri de reducere din Vinerea Neagră, sunt în stare să găsească cele reale. Numai 18% dintre cei anchetați, sunt de părere că reducerile sunt fictive și nu ar trebui să ne trezească interesul. Datele statistice de anul trecut ale Picodi, spun că reducerea din magazinele românești de Black Friday, în medie, a fost de 53%.
Cine cumpără și câți bani cheltuie?
Pentru a răspunde la întrebarea de mai sus, am verificat statisticile de anul trecut și numărul de vizite pe site-ul nostru într-o vinere obișnuită și de Black Friday. În toate categoriile de vârstă am observat creșteri foarte mari. Însă, cel mai mare interes pentru Black Friday am înregistrat la categoriile de vârstă 25-34 de ani și 35-44 de ani: acolo creșterea înregistrată a fost de 116% respectiv 132% față de o zi obișnuită.
Uitându-ne în schimb la sexul și rezultatele anchetei anul acesta, în medie, bărbații cheltuie mai mult decât femeile: 1249 lei față de 924 lei. Printre dispozitivele preferate de către români pentru a face cumpărături de Black Friday, câștigător s-a dovedit a fi smartphone-ul (54%).
Metodologie
În raport au fost folosite datele statistice ale platformei Picodi.com și rezultatele anchetei efectuate între 25-31 octombrie 2018.
Condițiile de utilizare
Vrei să împarți datele statistice sau imaginile din raport cu cititorii tăi? Poți folosi în voie imaginile și datele prezentate în raport. Indică doar autorul studiului (Picodi.com) cu un link spre sursă.
Dorești să aflii ami multe?
Ești blogger sau jurnalist și vrei să aflii mai multe despre preferințele cumpărătorilor de Black Friday, în România și în lume? Cu cea mai mare plăcere îți vom distribui atât datele noastre interne cât și estimările noastre și prognosticul nostru. Contactează-ne: [email protected].
Ce este Black Friday?
Black Friday (sau „Vinerea Neagră”) reprezintă cea mai mare lichidare de stocuri a anului, la care iau parte toate magazinele din lume, oferind reduceri de până la 90%!
Când se va desfășura Black Friday în anul 2018?
Conform tradiției, Vinerea Neagră pică în următoarea zi după Ziua Recunoștinței celebrată de americani. În anul 2018, Black Friday atât în lume, cât și în România, va avea loc pe 23 noiembrie.
Ce putem cumpăra mai ieftin de Black Friday?
În perioada Black Friday, utilizatorii pot profita de mari reduceri la electronice: televizoare, laptopuri, smartfoane și altele. În ziua respectivă, sunt oferite mari reduceri chiar și la cele mai noi modele. În fiecare an, Apple reduce prețurile cu câteva sute de lei la ultimul model de iPhone, iar Samsung – la Galaxy. La promoție pot fi achiziționate și mărci precum Xiaomi sau Huawei.
La îmbrăcăminte și încălțăminte de asemenea, sunt disponibile promoții de până la 80%. În lichidarea de stocuri mereu ia parte un număr mare de mărci și produse, iar cu ajutorul codurilor promoționale se poate obține o reducere adițională (de chiar și 50%) la tot asortimentul.
În afară de asta, de Black Friday pot fi achiziționate ieftin cosmeticele, parfumurile, cărțile, articolele pentru copii, și chiar și cele pentru animale. Iar pentru unele produse, se stabilește chiar și un preț simbolic de doar 1 leu.
Cum să te pregătești de Black Friday?
- Așteaptă cu cumpărăturile pentru toamnă/iarnă până la sfârșitul lui noiembrie – în acest fel vei economisi câțiva mii de lei;
- Începe să monitorizezi prețurile produselor pe care dorești să le cumperi;
- După startul lichidării de stocuri, nu aștepta prea mult, cele mai bune prețuri și cele mai mari reduceri sunt active un timp limitat.
Black Friday 2017
Black Friday a depășit cele mai mari așteptări. Activitatea consumatorilor în data de 24 noiembrie 2017 în lume, a crescut cu 624% în comparație cu o zi obișnuită. Anul trecut a crescut cu 619%. Cei mai activi useri au fost cei din Pakistan unde numărul de tranzacții a crescut cu 11525%. S-au evidențiat de asemenea cumpărătorii din Ungaria (9750%), Italia (4516%) și Grecia (2600%).
Consumatorii români, ceea ce nu ar trebui să mire pe nimeni, de asemenea au cumpărat mai activ decât deobicei. Numărul de vânzări de Black Friday 2017 a crescut cu 1260%.
Valoarea în medie a coșului de cumpărături românesc în ziua de Black Friday a atins 292,56 lei. Valoarea medie a unei reduceri în Vinerea Neagră în România, a atins 53%, ceea ce a adus o economisire de 227,93 lei. În general, datorită paginii Picodi,
consumatorii români au economisit 1 518 710 lei.
În acest an, cele mai populare categorii au fost Moda, Electronicele, și Cosmeticele. Trei dintre cele mai populare magazine s-au găsit Kalapod, eMAG, Elefant. Românii au cumpărat în special de pe telefoanele mobile (53,25%). De laptop-uri, în ziua cumpărăturilor din Vinerea Neagră au profitat doar 43,37% dintre consumatori, iar de tablete doar 3,38%.
Metodologia
Am analizat toate datele noastre interioare cu privire la vizitele și tranzacțiile din luna noiembrie, punând un mare accent pe evenimentul Black Friday. Raportul nostru cuprinde toate țările unde Picodi își oferă ofertele sale.
Profitul public
Vrei să împarți cu publicul tău datele despre Black Friday? Poți să folosești, fără probleme, informațiile raportului nostru și să distribui rezultatele și concluziile lui în scopuri necomerciale, cu specificarea autorului raportului (Picodi.com) și a unui link la subpagina respectivă.
Vrei să aflii mai multe?
Dacă ești jurnalist sau blogger și cauți mai multe informații despre Black Friday, cu cea mai mare plăcere îți vom distribui datele noastre, atât cele interioare cât și cele privind anul 2017. Contactează-ne la adresa [email protected]
Black Friday 2016
Sărbătoarea Recunoștinței ne amintește de Statele Unite ale Americii, la fel cum și ziua de după, a devenit un fenomen internațional. Cândva a fost un mod neoficial al lucrătorilor de a-și lua liber de la servici și a începe cumpărăturile, acum Black Friday, căci despre el este vorba, a evoluat în cea mai activă sărbătoare din întreaga lume.
Propagarea globală a acestei sărbători, Vinerea Neagră, este datorată în special cumpărăturilor online. Spre deosebire de americani care pe lângă o zi de reduceri, beneficiază ș de o zi liberă plătită, românii și celelalte națiuni au confortul de a face cumpărături online. Deoarece reducerile online reprezintă confortul, iar acesta este o necesitate, fiecare dintre noi poate realiza, cât de important este Black Friday. Vom împărtăși cu voi acum informații datorită cărora vă veți crea o imagine despre cum se fac cumpărăturile în lume.
Folosindu-ne de datele interioare cu privire la trafic și numărul de tranzacții, am pregătit un raport în care vă prezentăm felul în care cumpărătorii din întreaga lume profită de ofertele și reducerile de Black Friday. Analizele noastre arată cum instantaneu cresc vânzările, care țări economisesc mai mult și pe ce cheltuie cel mai mult. În următoarele momente vă vom prezenta felul în care arată Black Friday în întreaga lume, în comparație cu modul în care se petrece la noi în țară.
Nebunia Globală a Cumpărăturilor
Entuziasmul Vinerii Negre este atât de intens, încât nu intră într-o singură zi – Cyber Monday reprezintă o prelungire a nebuniei cumpărăturilor, de care profită toți iubitorii de cumpărături online. Pentru a arăta cât de prompt crește numărul vânzărilor în aceste două zile, am comparat tranzacțiile din noiembrie 2016 cu cele de luna trecută. În acest fel am observat, că numărul în vitrina noastră s-a triplat și a ajuns la 19,3 mln de vizite pe toate piețele. În timp ce toate țările s-au bucurat de creșterea traficului inspirat de Vinerea Neagră, la unele dintre ele a observat un interes mai mare în ceea ce privește cumpărăturile, în luna noiembrie. Numărul de vizite pe platforma noastră în Finlanda a crescut peste 500% în comparație cu datele din octombrie, în timp ce în Grecia și Portugalia s-a înregistrat o creștere de peste 450%.
Se pare însă că nicio țară nu a fost atât de încântată de nebunia cumpărăturilor precum Republica Africii de Sud, unde vizitele paginii noastre de internet, în noiembrie, au crescut cu 936%. Acest trafic surprinzător ne poate arăta interesul deosebit al locuitorilor Republicii Africii de Sud în legătură cu magazinele internaționale, pentru că 43% dintre userii majori au cumpărat produse din magazinele online internaționale de pe internet. În alte țări s-a observat de asemenea un interes crescut față de ofertele și promoțiile din luna noiembrie, în ciuda unei slabe conexiuni de internet. În timp ce, doar 15% dintre locuitorii Pakistanului folosesc regulat internetul, vizitele versiunii pakistaneze Picodi, în luna noiembrie, au crescut cu 338%.
Ziua reducerilor
Luând în considerare procentul creșterii numărului de vizite pe pagină în luna noiembrie, nu ar trebui să ne mire, că observăm un număr foarte mare de vânzări în Vinerea Neagră. În comparație cu media tranzacțiilor care au avut loc în alte zile din an locuitorii Republicii de Sud a Africii au efectuat cu 16226 mai multe cumpărături de Black Friday prin vitrina noastră. Este un număr dublu față de oricare altă țară. Tranzacțiile în Greci au crescut cu 7293% peste medie, în timp ce numărul de vânzări în Pakistan, Mexic și Nigeria de asemenea a crescut cu 3000 și 44000%.
Ca o curiozitate, creșterile de Black Friday nu au fost așa de spectaculoase în unele dintre cele mai bogate țări ale lumii, cum ar fi Germania sau Marea Britanie. În timp ce efectele acestei sărbători au fost bineînțeles semnificative, unele statistici spun că, entuziasmul Black Friday în Europa de Vest a scăzut. Indiferent dacă este așa sau nu, se pare că, în alte părți ale continentului, în continuare există potențial, ceea ce este confirmat de creșterea cu 700% a vânzărilor în Finlanda.
Reduceri adevărate
Deși clienții noștri pot găsi la noi promoții în fiecare altă zi, cumpărăturile de Black Friday au fost foarte convenabile. În realitate, suma are a fost economisită de ei este de 29 937 402 €, în timp ce fiecare user a economisit individual 62,41 €. Aceste economii par foarte atractive dacă le comparăm cu media sumei cheltuite de fiecare user adică 80,79 €. Această sumă este aparent mai mare de cea pe care o cheltuie fiecare utilizator zilnic (62,72 €), dar asta înseamnă de asemenea, că s-a economisit în medie 77% din ceea ce fiecare utilizator a plătit de Black Friday.
Mai mult, media ridicată a sumei economisite care a fost deja menționată, adică 62,41 €, capătă o importanță deosebită după ce este calculată în funcție de valutele locale ale utilizatorilor în acele părți ale lumii, unde am observat creșterea numărului de vizite și a cumpărăturilor de Black Friday.
Iar acesta este rezultatul celor peste 3200 de oferte speciale care au fost disponibile pe pagina noastră Vinerea Neagră 2016. În 2017 ne așteptăm la strângerea a 5000 de oferte unice, ceea ce va face ca utilizatorii să economisească și mai mult.
Cumpărăturile de Black Friday
Din datele noastre reiese că, o foarte mare parte din consumatori optează pentru promoții la haine. În timp ce o mare parte dintre vânzătorii mari de Black Friday promovează reduceri la electronice, această categorie s-a dovedit a fi, în realitate, pe locul al doilea în ceea ce privește interesul utilizatorilor exact după modă. Este posibil ca acest lucru să se datoreze numărului limitat de magazine staționare, ale unor mărci de îmbrăcăminte din lume. De exemplu, Gap are doar 12 magazine de franciză pe tot continentul african.
Într-o lume în care o mare parte a scrierilor, pe care le citim, este disponibilă online, cărțile s-au clasat pe locul trei spre surprinderea tuturor. Neașteptat și ofertele platformelor care livrează mâncare, de asemenea s-au bucurat de popularitate de Black Friday.
Cele mai Populare Mărci de Black Friday
Chiar dacă Black Friday este un eveniment internațional, magazinele americane se află printre mărcile cele mai populare și achiziționate în această zi. Amazonul a reprezentat un hit pentru Spania și Mexic, iar Nike a fost popular în Germania și Portugalia. Această marcă sportivă a ajuns să fie vândută global, pentru recompensa rezultatele slabe ale pieței sale.
În alte regiuni, firmele locale cunoscute au dominat de Black Friday. În Asia magazinul Lazada, unul dintre cele mai populare magazine online, a fost probabil cea mai populară marcă dintre toate, ocupând primul loc în Vietnam, Tailanda, Filipine, Malaezia și Indonezia. Dintre alte magazine care se bucură de simpatie sunt cele care aparțin de Fallabella în Peru și Chile, precum și Lamoda în Rusia și Belarus. Se pare că potențialul Black Friday este mult prea mare, pentru a fi ignorat de către comercianți de oriunde de pe glob.
Black Friday perfect pentru tine
În timp ce analizele noastre arată creșterea vizitelor de Black Friday, este necesar să luăm în considerare aspectul personal al acestui eveniment. Oriunde locuiești, poți face cumpărături cu bani puțini, pentru a economisi mai mulți bani – indiferent de ce produs cauți. Posibilitatea prinderii unei reduceri mari va fi un lucru foarte apreciat de către consumatorul țării. Așadar, când va începe Vinerea Neagră 2017, pregătește-te pentru vânătoarea de reduceri și să știi, că în lume există mulți oameni care vor profita, de asemenea, sărbătoarea reducerilor.
Fie ca Picodi să fie o parte a magiei shopping-ului, împreună cu ofertele fantastice și codurile exclusive la mărcile pe care le iubești. Vinerea Neagră este sinonim cu prețurile atractive pentru toți cumpărătorii, dar cupoanele noastre te vor face să simți, că ai cules cea mai cea mai bună reducere dintre toate.
Metodologia
Am analizat toate datele noastre interioare cu privire la vizitele și tranzacțiile din luna noiembrie, punând un mare accent pe evenimentul Black Friday. Raportul nostru cuprinde toate țările unde Picodi își oferă ofertele sale.
Sursa www.picodi.com
[slideshow_deploy id=’20328′]