Poziția oficială a Orange Romania față de problemele apărute miercuri, în accesarea serviciilor de voce şi date
Reţeaua de telefonie mobilă a Orange România a întâmpinat probleme, miercuri după-amiază, din cauza secţionării mai multor cabluri de fibră optică ale companiei, timp de mai multe ore. Serviciile au fost restabilite în jurul orei 18.15.
Reprezentanții Orange au transmis poziția oficială a companiei față de problemele apărute.
”Astăzi, începând cu ora 14:34, o parte dintre clienţii noştri au întâmpinat dificultăţi în accesarea serviciilor de voce şi date, precum şi a aplicațiilor Orange. Această situaţie a apărut ca urmare a unor secționări multiple simultane ale magistralelor principale de fibră optică în județele Bistrița-Năsăud, Brașov și Mehedinți.
Echipele noastre tehnice au intervenit prompt pe teren și au repus serviciile în funcțiune gradual, începând cu ora 16:40. Serviciile au revenit la parametri normali de funcționare la ora 17:40. Secționările care au afectat rețeaua de fibră optică au fost cauzate de o alunecare de teren în județul Mehedinți și de lucrări de construcții civile, fără legătură cu rețeaua Orange, în județele Brașov și Bistrița-Năsăud. Din păcate, astfel de situații nu sunt izolate, doar anul trecut ne-am confruntat cu peste 1200 de incidente de secționare a fibrei, majoritatea fără impact asupra serviciilor oferite clienților noștri.
De regulă, acestea nu au impactul avariei de astăzi, deoarece în rețeaua Orange folosim dublă protecție și, în anumite cazuri, chiar triplă protecție a infrastructurii de fibră optică. Situația excepțională de astăzi a apărut din cauza faptului că toate cele trei inele de protecție a magistralelor principale de fibra optică au fost secționate simultan, conducând la izolarea unor echipamente și platforme de servicii critice pentru rețea.
Regretăm disconfortul creat și le mulțumim clienților noștri pentru înțelegere.”
ziarulunirea.ro