Proiectarea și execuția lucrărilor la drumul Uricani-Herculane a fost scoasă la licitație
Compania Națională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) a anunțat că, în aceste zile, au fost demarate procedurile pentru scoaterea la licitație a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor pentru tronsonul de 20 de kilometri din DN 66A Uricani-Băile Herculane. Este vorba despre tronsonul de drum cuprins între DN 66A km 47+600 – 66+204 Câmpu lui Neag – Cerna, care va asigura conexiunea cu porțiunile DN 66 A deja modernizate din zona Câmpu lui Neag și, respectiv Cerna Sat.
Valoarea estimată a acestui contract este de 243.072.327 lei fără TVA. Potrivit documentelor transmise de Ministerul Turismului pentru a fi publicate, potrivit procedurilor legale, în Jurnalul Uniunii Europene, durata execuției acestui contract este de 36 de luni, din care primele cel mult 8 luni sunt alocate etapei de proiectare. În aceste zile, contractul urmează să fie urcat și în SICAP, în vederea derulării procedurilor de licitație.
Primarul orașului Uricani, Dănuț Buhăescu salută decizia pe care o consideră drept un răspuns firesc și, de data aceasta ferm, al autorităților române la solicitările transmise de comunitatea locală din Uricani și întreaga Vale a Jiului cu privire la realizarea acestei importante investiții. ”Salut decizia lansării licitației publice pentru acest proiect de investiții cu privire la finalizarea lucrărilor la DN 66A Uricani-Herculane, pe care noi îl așteptăm de foarte mulți ani și de a cărui realizare depinde însăși viitorul comunităților noastre. Este cât se poate de clar pentru noi toți că implementarea acestui proiect de investiții va avea un impact pozitiv prin dezvoltarea zonei turistice şi creşterea traficului cu destinaţie turistică şi de agrement de la lacul Cernei și până la poalele Munților Retezat, constituind o puternică sursă de atracţie şi dezvoltare a localităților din Valea Jiului dar și de pe Valea Cernei. În același timp, pentru câțiva ani buni, această investiție va fi însoțită și de avantajele economice și sociale pe care le implică organizarea acestui șantier, prin atragerea forţei de muncă din orașul Uricani pe timpul execuţiei lucrărilor”, a declarat primarul Dănuț Buhăescu.
„Sectorul de drum este parte componentă a DN 66A şi face legătura între Câmpu lui Neag şi Valea Cernei, în prezent este pietruit, are platforma de 4,00m-6,00m şi carosabilul de 3,00m – 4,00m, fiind degradat în cea mai mare parte, nu există rigole sau şanţuri pereate. Pe toată lungimea traseului lipsesc parapeţii pentru siguranţa circulaţiei. DN 66A este asfaltat pâna la Campu lui Neag. În prezent, din zona localităţilor Petrila, Petroşani se poate ajunge în localitatea Băile Herculane doar pe un traseu ocolitor, pe reţeaua existentă de drumuri naţionale, prin Târgu Jiu pe DN 66 iar apoi pe DN 67D către localitatea Baia de Aramă. Caracteristicile tehnice şi de exploatare actuale ale drumului pe sectorul km 47+600 – km 66+204 nu corespund normelor tehnice în vigoare prevăzute pentru un drum naţional de clasă tehnică V. Declivităţile (pantele) actuale ale drumului sunt între 14% şi 19%. Podeţele existente sunt în cea mai mare parte podeţe tubulare Φ 0,50m-1,50m, fiind majoritatea degradate, fără amenajări în amonte şi aval (camere de cădere, pereuri, etc.). Acestea sunt insuficiente ca număr pentru descărcarea apelor pluviale şi au diametrul mic pentru a putea prelua debitul la viituri mari. Şanţurile lipsesc în cea mai mare parte, iar cele existente sunt erodate sau înfundate”, se arată în nota de fundamentare care însoțește proiectul de hotărâre prin care a fost aprobată această investiție.
Construcția DN 66A Uricani-Băile Herculane a început în anul 2002, după ce încă din 1997 proiectul a fost anunțat de guvernul din acea vreme ca investiție alternativă pentru crearea de locuri de muncă și dezvoltarea regiunii Văii Jiului, după disponibilizările masive din minerit. De atunci doar 20 de kilometri din acest drum, de la ieșirea din Uricani și până la limita județelor Hunedoara și Gorj din zona Câmpușel a fost asfaltat.
Anul trecut, la nivelul Văii Jiului au fost strânse peste 30000 de semnături pentru susținerea acestui proiect de investiții care a fost solicitat, permanent, de către reprezentanții administrațiilor locale dar și de către mediul de afaceri, politicieni și societatea civilă reprezentanților Guvernului.