Sfârșitul intimității online? Trei miliarde de fotografii de pe Facebook au fost colectate de o companie de recunoaştere facială
O firmă care dezvoltă o unealtă de recunoaştere facială bazată pe inteligenţă artificială, pe care o vinde poliţiei şi altor instituţii guvernamentale, a colectat peste trei miliarde de imagini de pe internet, potrivit publicaţiei New York Times.
Sfârşitul intimităţii online? O companie de recunoaştere facială a colectat miliarde de fotografii de pe Facebook şi alte site-uri
Imaginile respective au fost strânse de pe Facebook şi alte reţele de socializare, site-uri, dar şi din paginile „Despre noi” ale unor companii.
Clearview AI, un mic startup, a primit finanţarea iniţială de la Peter Thiel, membru al consiliului director al Facebook şi un personaj controversat în Silicon Valley. El a mai investit în proiecte controversate, precum Palantir, o companie misterioasă din domeniul Big Data care colectează şi analizează informaţii pentru instituţii guvernamentale, inclusiv CIA.
Fondatorul Clearview AI a declarat pentru New York Times că „Facebook ştie” despre colectarea de imagini de pe platforma sa, deşi tehnologia de recunoaştere facială este interzisă în San Francisco. Prin comparaţie, alte reţele de socializare, precum Twitter, nu le permit roboţilor să preia conţinut publicat pe platformele lor. Clearview AI se bazează, însă, pe faptul că la nivel federal practica nu este restricţionată în SUA.
„Aceasta este o demonstraţie tulburătoare a realităţii periculoase care este reprezentată de tehnologia de recunoaştere facială astăzi şi arată nevoia urgentă ca aleşii să împiedice imediat folosirea tehnologiei de către oamenii legii”, a declarat avocatul Nathan Freed Wessler, de la American Civil Liberties Union (ACLU). El a adăugat că poliţia nu ar trebui să poată să ancheteze pe cineva folosindu-se de o tehnologie susceptibilă la erori şi care nu este reglementată.
Clearview susţine că foloseşte doar imagini care erau publice la momentul în care au fost colectate. Facebook a anunţat că va investiga serviciul şi modul în care foloseşte datele de pe platforma sa.
Jurnalista de la New York Times a folosit unealta şi a reuşit să colecteze imagini, în care apare ea, din ultimii 10 ani.
Deocamdată, tehnologia este folosită doar de oamenii legi, dar Clearview vrea să o vândă şi către producătorii de ochelari pentru realitate augmentată sau alte dispozitive purtabile. Asta înseamnă că o persoană care va purta un astfel de dispozitiv va putea obţine în timp real informaţii despre oamenii pe care îi întâlneşte.
Foto: Profimedia Images
Sursa: ortodoxinfo.ro