”Semaforul” revenirii elevilor în școli și semnificația coloristică a acestuia
Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat scenariile pentru reluarea activităților ce impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ și stabilirea unor măsuri necesare în contextul pandemiei de COVID-19.
Potrivit deciziei adoptate, scenariile privind activitatea instituțiilor de învățământ sunt următoarele:
* SCENARIUL VERDE – în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică sau egală cu 1 la 1.000 de locuitori. În acest caz, activitățile care impun prezența fizică în unitățile de învățământ sunt permise pentru TOATE CATEGORIILE DE ANTEPREȘCOLARI, PREȘCOLARI și ȘCOLARI;
* SCENARIUL GALBEN – în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1 la 1.000 dar mai mică sau egală cu 3 la 1.000 de locuitori. În acest caz, activitățile care impun prezența fizică în unitățile de învățământ sunt premise pentru ANTEPREȘCOLARI, PREȘCOLARI și ELEVII claselor din învățământul primar si cei ai claselor terminale din învățământul gimnazial, liceal, profesional si postliceal;
* SCENARIUL ROȘU – în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3 la 1.000. În acest caz activitățile care impun prezența fizică sunt permise pentru toți ANTEPREȘCOLARII, PREȘCOLARII, ELEVII CLASELOR DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR.
Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu a precizat că Guvernul a aprobat și modul în care vor fi organizate orele remediale pentru elevii care au avut dificultăți în procesul de învățare online din cauza faptului că nu au avut echipamente IT sau acces la internet.
În același timp, în pregătirea revenirii elevilor la școală, Ministerele Educației și Sănătății lucrează la un ordin comun privind condițiile de protecție sanitară ce vor fi respectate în cadrul unităților de învățământ.
« Lucrări în ritm alert la Casa de Cultură de la Hunedoara (Știre anterioară)
(Următoarea știre) Preocupări pentru creșterea interesului față de învățământul dual în județul Hunedoara »