Despre proiectul realizării unui transport public interurban în localitățile Văii Jiului mijlocit de autobuze electrice se vorbește încă din 2018, atunci când autoritățile locale și județene și-au dat mâna pentru a transpune în realitate ambițiosul proiect ”Green Line Valea Jiului” pentru care Uniunea Europeană pune la dispoziție peste 90 de milioane de lei, prin intermediul ADR Vest Timișoara. Între timp însă proiectul s-a blocat de mai multe ori în hățișurile birocratice, inerente pentru un proiect care presupune colaborarea între nu mai puțin de 6 administrații locale și una județeană.
Situația pare că a reintrat pe un făgaș normal după ce, la începutul acestui an, statutul de lider de proiect a fost preluat de către Consiliul județean Hunedoara, iar discuțiile din Asociația de Dezvoltare Intracomunitară ”Green Line Valea Jiului” au fost intensificate. Joi, 18 martie 2021, acest organism s-a reunit din nou, la inițiativa noului său președinte, Costel Avram (administrator public al județului Hunedoara), care a solicitat o întâlnire cu toți primarii Văii Jiului în vederea clarificării ultimelor aspecte de ordin tehnic care mai trebuiau lămurite înainte ca acest proiect să intre efectiv în etapa de realizare. La întâlnirea care a avut loc la sediul Primăriei orașului Uricani au participat, alături de Costel Avram (președintele ADI Transport Local Green Line Valea Jiului), primarii Dănuț Buhăescu (primarul orașului Uricani), Lucian Resmeriță (primarul municipiului Lupeni), Cristian Merișanu (primarul municipiului Vulcan), Nicu Dunca (primarul orașului Aninoasa), Tiberiu Iacob Ridzi (primarul municipiului Petroșani), Marius Heljiu (viceprimarul orașului Petrila) precum și reprezentanții firmei de proiectare care va realiza proiectul tehnic și studiul de fezabilitate al acestei importante investiții publice derulate la nivelul Văii Jiului.
”A fost realmente o întrevedere constructivă și le mulțumesc colegilor primari și viceprimari pentru acest lucru. Am discutat în prezența proiectantului despre demersurile pe care trebuie să le facem înainte de a trece efectiv la etapa de implementare a acestui important proiect pentru Valea Jiului, care va aduce nu doar investiții de peste 90 de milioane de lei din fonduri europene, ci și un serviciu public de transport local de ținută europeană. M-am bucurat să constat că aceștia au demonstrat unitate în abordarea cu succes a acestui proiect care, sunt convins, poate deveni unul de bune practici în conlucrarea noastră pentru dezvoltarea Văii Jiului și îi asigur că vom găsi cele mai bune soluții de rezolvare a tuturor aspectelor ridicate la întâlnirea de astăzi”, a declarat Costel Avram.
În opinia acestuia, există șanse ferme ca, în cursul acestui an să poată fi deja demarate achizițiile prevăzute în proiectul ”Green Line” și chiar să înceapă lucrările de infrastructură necesare, asta însemnând de la construcția depoului și achiziționarea autobuzelor electrice și până la realizarea unor necesare lucrări de reabilitarea a unor drumuri și poduri, realizarea de stații moderne de autobuz etc. Costel Avram crede că există șanse mari ca acest proiect să poată fi finalizat cu succes în termenul prevăzut în acordul încheiat cu finanțatorul european, respectiv la finalul anului 2022. ”Personal, sunt optimist în ceea ce privește finalizarea la termen a acestui proiect. Eu cred că, dacă vom reuși să stabilim toate detaliile tehnice și să obținem în termen scurt avizele și certificatele de urbanism pentru investițiile pe care le avem prevăzute în acest proiect, atunci vom putea vedea în circulație pe traseele din toată Valea Jiului noile autobuze electrice la finalul anului 2022, începutul anului 2023”, spune Costel Avram.
În aceeași notă de optimism se înscriu și punctele de vedere exprimate de primarii Văii Jiului, care își exprimă la rândul lor convingerea că ”Green Line Valea Jiului” va deveni un proiect comun de succes care va conduce la modernizarea și îmbunătățirea calității transportului public local în și între localitățile Văii Jiului, contribuind în mod esențial și la îmbunătățirea calității mediului în regiune.