Primăria Lupeni schimbă strategia în gestionarea serviciilor de ecarisaj

Chiar dacă gestionarea câinilor fără stăpân nu mai este una la fel de mare ca în urmă cu câțiva ani, problema continuă să dea bătăi de capa autorităților locale din Valea Jiului. După ce activitatea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară constituită la nivelul județului Hunedoara pentru gestionarea serviciilor de ecarisaj a pierdut din eficiență după retragerea Consiliului județean Hunedoara di această asociere, tot mai multe administrații locale s-au văzut puse în situația de a găsi alte soluții pentru gestionarea problemei câinilor vagabonzi.

La Lupeni, primarul Lucian Resmeriță a decis la începutul acestui an, retragerea municipalității din această asociere, considerând activitatea de ecarisaj drept una ineficientă și foarte costisitoare. ”Am constatat că în ultimii 2-3 ani Asociația care se ocupă de problema câinilor vagabonzi nu a prea funcționat. În plus, a crescut foarte mult și taxa solicitată pentru acest serviciu. Noi plăteam peste 380.000 lei pe ani, o sumă considerabilă pentru care eu cred că nu ar fi trebuit să mai avem probleme de câinii fără stăpân pe raza municipiului Lupeni. Din păcate însă, oamenii au început să ne semnaleze tot mai mult situații neconforme și atunci am fost puși în situația de a lua decizia radicală de retragere din această asociere”, spune primarul Lucian Resmeriță.

Acesta arată că, deși în cursul anului trecut au fost prinși la Lupeni mai bine de 100 de câini fără stăpân, care au fost cazați la adăpostul de la Uricani al celor de la asociația de ecarisaj, după o lună două, aceleași exemplare canine erau văzute din nou pe raza orașului.

Pentru că gestionarea câinilor fără stăpân este o problemă care trebuie tratată cu responsabilitatea cuvenită, autoritățile locale de la Lupeni au decis ca anul acesta să serviciul de ecarisaj să fie prestat de o firmă de specialitate. Astfel, în urma unui contract de prestări servicii semnat recent de Primăria municipiului Lupeni, serviciul de gestionare al animalelor fără stăpân pe domeniul public al municipiului va fi realizat de către o firmă de specialitate din județul Alba. Pentru serviciile de ecarisaj, respectiv capturare, transport, adăpostire, hrănire, adăpare, curățenie, identificare, examinare clinică zilnică, deparazitare internă, deparazi­tare externă, vaccinare antirabică, microcipare câini adoptați și introducere în R.E.C.S., sterilizare câini revendicați, adoptați și adoptați la distanță etc., autoritățile locale de la Lupeni vor plăti în acest an doar 70.000 de lei. ”Este, desigur, și o economie considerabilă față de cei aproape 400.000 de lei pe care-i plăteam pentru servicii similare la ADI, însă ceea ce noi am solicitat în mod expres în acest contract este eficiență în gestionarea problemei câinilor fără stăpân. Ne dorim siguranță pentru cetățeni, iar managementul eficient al problemei câinilor fără stăpân este o parte esențială în care era nevoie de acțiune. Sperăm acum ca, odată ce noul operator își va începe activitatea în mod efectiv, această problemă să nu mai existe în municipiul nostru”, a mai spus Lucian Resmeriță, primarul municipiului Lupeni.