Preocupările pentru siguranța turiștilor care vin în stațiunea Straja din municipiul Lupeni constituie un element de acțiune constantă atât pentru administratorii domeniului schiabil de aici, precum și pentru reprezentanții echipei de Salvamont, iar toate acestea fac ca stațiunea din Valea Jiului să fie una dintre cele mai populare stațiuni de schi din România.
Eforturilor depuse de cei care administrează domeniul schiabil de la Straja li s-au alăturat, în aceste zile, și voluntarii apreciatei organizații civice ”Bun Simț Turistic”, formată din pasionați ai muntelui din întreaga țară care derulează, în mod constant, o serie de acțiuni civice cu scopul de a educa turiștii în spiritul respectului și al unui necesar bun simț față de munte. Reprezentanții organizației ”Bun simț turistic” spune că demersul lor este un apel public pentru respectarea naturii, a zonelor turistice și obiectivelor turistice de patrimoniu cultural de interes turistic. Această inițiativă este de atitudine civică, neafiliată politic în niciun fel și nu are caracter comercial. Campania voluntarilor acestui ONG constă dintr-o serie de evenimente desfășurate atât online prin rețelele de socializare, cât și offline, prin acțiuni desfășurate la fața locului în scopul promovării importantei unui comportament responsabil față de cele enumerate mai sus , prin evenimente desfășurate în colaborare și cu sprijinul autorităților competente.
O astfel de acțiune s-a derulat și la Straja, în cursul acestei săptămâni. Proiectul, intitulat „Sport, siguranță și bun-simț pe Pârtia Mutu”, sprijinit de compania Decathlon România și realizat la Straja în parteneriat cu reprezentanții comunității locale din municipiul Lupeni, a constat în montarea unor perne de protecție a schiorilor în zonele periculoase de pe marginea pârtiei Mutu. De asemenea, în cadrul proiectului au fost montate garduri de delimitare și siguranță în zonele cu pericol de accidente, precum și o serie de bannere cu mesaje educative pentru turiști. Toate elementele de siguranță montate pe pârtie Mutu din Straja sunt marca Liski, produse agreate de Federația Internațională de Schi. Toate acestea au fost puse gratuit la dispoziția administratorilor domeniului schiabil din Straja, grație sponsorizării oferite de Decatholon România.
La montarea panourilor de siguranță și a gardurilor de delimitare, alături de voluntarii asociației ”Bun simț turistic” au participat activ și membri ai echipelor Salvamont Lupeni și Savamont Hunedoara.
Primarul municipiului Lupeni, Lucian Resmeriță apreciază în mod deosebit această acțiune a voluntarilor asociației civice ”Bun simț turistic”, cărora le mulțumește pentru faptul că au găsit de cuviință să fie prezenți și în stațiunea Straja. ”Le mulțumesc inițiatorilor acestui proiect dar și tuturor celor care au contribuit la implementarea acestui proiect care vine în sprijinul iubitorilor sporturilor de iarnă și al utilizatorilor acestei pârtii deosebit de populare din stațiunea Straja. Personal cred că era nevoie de prezența acestor materiale de protecție, iar loggo-ul ales ”Sport, siguranță și bun simț pe Pârtia Mutu” este nu doar unul inspirat, ci aduce în atenție, de fapt, toate elementele reprezentative ale stațiunii noastre”, a declarat primarul Lucian Resmeriță.
Odată cu finalizarea acestui proiect, mii de schiori vor fi în siguranță pe pârtia Mutu din Straja.
Acțiunile asociației ”Bun simț turistic” vor continua în zonele montane din județul Hunedoara în cursul acestui an. Deja, un alt proiect, intitulat „Trasee de Bun-Simț Turistic în Retezat” este în plin proces de pregătire. Acesta se va derula în parteneriat cu Serviciul Public Salvamont Hunedoara și va fi sprijinit, de asemenea, de compania Decathlon. În cadrul acestui proiect, în cursul acestui an, vor fi montați stâlpi noi de orientare turistică, vor fi reabilitate și reîmprospătate marcajele de pe 5 dintre cele mai îndrăgite trasee turistice din Parcul Național Retezat, iar echipa Salvamont Hunedoara, implicata in realizarea proiectului, va fi dotata cu echipamente necesare desfășurării activităților specifice de salvare montană.
Foto: Facebook / Asociația Bun Simț Turistic