”Învățăm împreună !” un nou proiect pentru reducerea abandonului școlar derulat la Școala gimnazială nr. 2 Petroșani

Liceul Tehnologic ”Dimitrie Leonida” din Petroșani a obținut o finanțare de 898.400 de lei în cadrul Schemei de granturi din Planul Național de Reducere a Abandonului Școlar, în baza proiectului intitulat ”Învățăm împreună !” în care beneficiari sunt un număr de 76 de elevii din clasele V-VIII de la Școala Gimnazială nr. 2 Petroșani, părinții acestora și cadrele didactice ce predau la ciclul gimnazial din această unitate de învățământ.

Potrivit directorului Liceului Tehnologic ”Dimitrie Leonida”, prof. Mihaela Marița, în cadrul acestui proiect urmează să fie desfășurate , cu precădere, activități de reintegrare a elevilor care au abandonat școala, prin identificarea și integrarea acestora în învățământul de tip ”A doua șansă” dar și de creștere a interesului elevilor față de activitățile de la școală. ”Activitățile au fost gândite ținând cont de nevoile explicite ale elevilor ce fac parte din grupul țintă și de experiența cadrelor didactice care lucrează în mod direct cu ei. Scopul nostru este  acela ca, prin derularea activităților prevăzute în acest proiect, să înregistrăm o reducere a numărului de elevi care, din diverse motive, părăsesc timpuriu școala, evitând, astfel necesitatea reînmatriculării lor ulterioare, în alte forme de învățământ”, a declarat prof. Mihaela Marița.

Pentru realizarea acestor obiective, în cadrul Școlii gimnaziale nr. 2 vor fi derulate o serie de activități, pornind de la cele de conștientizare și respectare a dreptului la educație prin intermediul unui mediu școlar sigur ce trebuie înțeles și respectat de toată lumea, copii, profesori și părinți și până la activități de consiliere și dezbateri publice a unor probleme specifice membrilor grupului țintă sau activități remediale la disciplinele de examen (Limba Română și Matematică) pentru toti elevii cuprinși în grupul țintă.

Proiectul prevede, de asemenea, și o componentă destinată îmbunătățirii competențelor digitale ale personalului didactic. ”Scopul acestei activități este de familiarizare a cadrelor didactice cu instrumente și platforme de lucru interactiv care să aducă tehnologia în sala de clasă. Dacă pandemia ne-a învățat cum să desfășurăm orele online, revenirea la normal trebuie să aibă loc îmbinând online-ul cu lucrul onsite deoarece elevii sunt mult mai receptivi la tehnologie, la exemplele oferite de internet. Vom încerca, prin ateliere de coaching să realizăm ore interactive care să contribuie la captarea atenției elevilor, să le stârnească acestora interesul pentru ceea ce are profesorul de spus la oră. Profesorii noștri sunt profesioniști și totuși necesită o pregătire suplimentară pentru a-și  desfășura activitatea într-o școală considerată de mulți ”o școală grea” din cauza numărului mare de incidente disciplinare, a numărului mare de elevi ce absentează și mai ales datorită mentalității elevilor și părinților acestora”, spune prof. Gina Obogeanu, coordonator al acestui proiect educațional.

Aceasta a mai precizat că proiectul cuprinde, de asemenea, și o componentă de activități de consiliere a elevilor și părinților, dar și o serie de activități extracurriculare, de tip sportiv sau workshop interactiv, în care vor elevii vor fi implicați în diverse activități pe care le vor alege ei înșiși, activități care să le sporească apetitul prezenței în comunitatea școlară. Pentru stimularea participării elevilor la acest proiect, toți elevii implicați vor primi o masă caldă, iar pentru elevii fără absențe nemotivate la activitățile didactice precum și pentru cei care participă la peste 90% dintre activitățile proiectului și pentru cei cu rezultate bune la învățătură și disciplină vor fi instituite și premii în bani, cuprinse între 200 și 500 de lei/elev.

Pentru buna desfășurare a activităților incluse în proiectul derulat la Școala gimnazială nr. 2, una din componentele financiare ale acestuia vizează achiziționarea de echipamente didactice, IT și realitate virtuală, care să contribuie la creșterea atractivității activităților derulate și implicit a a interesului elevilor față de școală.