Cum afli online ce vechime în muncă ai acumulat pentru pensie. Procesul explicat pas cu pas

Casa Națională de Pensii Publice permite accesarea informațiilor aferente vechimii de muncă actuale cu ajutorul internetului. Prin simpla accesare a site-ului oficial al CNPP orice persoană își poate vizualiza informațiile despre vechime, prin intermediul unui cont personal.

Conform ultimelor modificări și actualizări ale serviciilor electronice ale Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), cetățenii din România pot utiliza mediul online pentru a afla și a verifica toate informațiile aferente vechimii personale de muncă pentru pensia de stat. Procedeul de acumulare a acestor informații este foarte simplu și poate fi făcut de orice persoană care își dorește să afle propria sa vechime de muncă.

Pentru a putea accesa informațiile dorite, persoanele care-și doresc să facă acest lucru trebuie să-și creeze un cont de utilizator pe site-ul oficial al Casei Naționale de Pensii Publice, conform avocatnet.ro. Pentru a face acest lucru este necesară completarea și mai apoi tipărirea unui formular online care trebuie prezentat la orice casă locală de pensii din apropierea domiciliului persoanei în cauză, împreună cu actul de identitate al solicitantului, în original și copie.
În urma depunerii actelor necesare, cetățeanul va primi un mesaj pe adresa personală de e-mail, prin intermediul căruia va putea accesa propriul cont.

Ce conține formularul

Formularul care trebuie completat și mai apoi tipărit și prezentat la sediul CNPP pentru accesarea contului personal, conține anumite informații personale ale solicitantului. Acestea se rezumă la: numele și prenumele persoanei în cauză, codul numeric personal (CNP), actul de identitate, adresa de domiciliu din actul de identitate și adresa de e-mail pe care va fi transmis mesajul necesar accesării ulterioare a contului.

După completarea formularului în mediul online, solicitantul trebuie să apese butonul de finalizare a formularului pentru a putea salva datele completate anterior. În urma acestui pas, persoana care dorește să-și afle vechimea de muncă trebuie să apese pe iconița „Print” care apare pe ecran pentru a putea tipării formularul și pentru a-l putea prezenta ulterior, împreună cu actele necesare, la casa locală de pensii.

Ce trebuie să faci după accesarea contului

După depunerea tuturor documentelor necesare la sediul CNPP aferent proximității solicitantului, acesta va primi pe adresa personală de e-mail un mesaj oficial prin care își va putea seta o parolă și implicit, își va putea accesa contul. Iată care sunt pașii care trebuie urmați pentru a-ți putea verifica vechimea de muncă acumulată pentru pensiile de stat:

Pasul 1: Autentificarea în contul personal de utilizator. Pentru a te putea autentifica pe site-ul cnpp.ro este necesară apăsarea butonului „Autentificare”, ce apare în colțul din dreapta-sus a paginii web, conform avocatnet.ro. În urma apăsării acestui buton, pe ecran se va deschide o nouă fereastră prin intermediul căreia se vor completa căsuțele speciale pentru adresa de e-mail și parola setată anterior, urmând ca mai apoi să apeși din nou pe butonul „Autentificare”.

Pasul 2: Accesarea datelor personale. După realizarea primului pas, se va deschide o nouă pagină care prezintă mai multe informații. Printre acestea, în partea din stânga a site-ului web, se numără și butonul „meniu”, care are mai multe variante de trimitere. Pentru a putea verifica vechimea de muncă acumulată trebuie să selectezi caseta „Datele mele din sistemul public de pensii”.

Pasul 3: Selectarea stagiilor de cotizare. După ce ai apăsat pe butonul „Datele mele din sistemul public de pensii” se va deschide o nouă fereastră care prezintă două documente distincte: unul cu s tagiile lunare de cotizare  înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001 și unul cu stagiile anuale de cotizare. Selectează unul dintre aceste două documente, în funcție de preferințe, iar apoi apasă pe butonul „Generează raport actualizat”.

Pasul 4: Solicitarea unor date mai vechi. Alegerea documentului aferent stagiilor anuale arată situația pe an, fără a prezenta detalii, iar alegerea documentului pentru stagiile lunare de cotizare prezintă informații asupra situației vechimii din fiecare lună începând cu luna aprilie a anului 2001 până în prezent, făcând clare detalii despre zilele lucrate, venituri, condițiile de muncă, punctaj, angajatorii care au cotizat pentru tine și vechimea de muncă acumulată, conform avocatnet.ro. În cazul în care dorești să accesezi informații mai vechi de luna aprilie a anului 2001 trebuie să selectezi butonul „Informații din carnetul de muncă” și apoi să apeși pe căsuța „Generează raport actualizat”.

Pasul 5: Accesarea datelor din trecut. După apăsarea butonului „Generează raport actualizat”, solicitantul trebuie să aștepte câteva minute în care sistemul generează informația necesară și o pune la dispoziție în contul personal. În momentul în care acesta a fost încărcat vei primi un e-mail de notificare ce anunță faptul că noile documente pot fi descărcate în format PDF pe site-ul oficial al CNPP. Astfel, după primirea mesajului pe adresa de e-mail, te poți întoarce la pasul 4 unde vei găsi documentul solicitat.

Sursă: alba24.ro