Firmele românești, inclusiv PFA-urile ar putea fi OBLIGATE să plătească o taxă de până la 100 euro: Care este motivul

O taxă anuală cuprinsă între 10-100 de euro va fi plătită de toate companiile românești, inclusiv inclusiv PFA, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale, pentru înregistrarea obligatorie în „Anuarul Societăților” întocmit de Camera de Comerț și Industrie a României.

Pe lângă aceasta, depunerea situațiilor financiare la Ministerul Finanțelor va fi condiționată de înscrierea în acest catalog, dar și de obținerea unui certificat de competenţă de către un reprezentant legal al firmei, document achitat tot către CCIR, scrie Profit.ro.

Aceste măsuri sunt cuprinse într-un proiect de lege, cu argumentul că includerea tuturor antreprenorilor din România într-un catalog al firmelor ar urma ”să genereze vizibilitate şi oportunităţi reale de promovare şi internaţionalizare, atât în mediul fizic cât şi în cel virtual – mai competitiv şi liber de barierele fizice şi geografice”.

Proiectul extinde totodată formele de asociere economică permise CCIR, nu doar pentru organizarea de târguri şi expoziţii, ci inclusiv pentru ”implicarea în realizarea de proiecte de utilitate publică, sociale, culturale şi/sau de dezvoltare urbană”.

În prezent, legislația prevede printre atribuțiile camerelor judeţene de comerț şi pe cea de întocmire a evidenţei proprii a societăţilor comerciale, sub denumirea de ”catalogul firmelor”, însă înscrierea în catalog se face doar la solicitarea societăţilor comerciale, deci nu este obligatorie. De asemenea, legea nu menționează perceperea vreunui tarif în acest scop.

Conform proiectului, ”profesioniştii înregistraţi la Registrul comerţului se înscriu, în termen de 15 zile de la data înfiinţării, în Catalogul firmelor”.

În termen de 15 zile de la data înregistrării oricărora dintre menţiunile prevăzute de lege în Registrul comerţului, profesioniştii înscrişi în Catalogul firmelor solicită înregistrarea noilor modificări astfel survenite.

Pentru înregistrarea iniţială, pentru înregistrarea modificărilor şi, respectiv, pentru menţinerea actualizată a informaţiilor în Catalogul firmelor, profesioniştii achită CCIR o contribuţie anuală diferenţiată, corespunzătoare încadrării acestora, după cum urmează:

– 100 euro/an pentru întreprinderile mari;
– 75 euro/an pentru întreprinderile mijlocii;
– 50 euro/an pentru întreprinderile mici;
– 20 euro/an pentru microîntreprinderi;
– 10 euro/an pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale.

CCIR va vira anual camerelor judeţene, în cote egale, un procent de 80% din valoarea contribuţiilor încasate de la profesioniştii înscrişi în Catalogul firmelor, sume care vor fi utilizate integral pentru ”finanţarea măsurilor de sprijin pentru stimularea, dezvoltarea şi internaţionalizarea afacerilor şi pentru realizarea de studii şi analize relevante mediului de afaceri”.

Catalogul firmelor se ţine exclusiv în format electronic, la nivel naţional, de către Camera Naţională, pe platforma dezvoltată în mod corespunzător de către aceasta, dar ”pentru corelarea integrală şi funcţională a datelor înscrise în Catalogul firmelor cu înscrierile efectuate în Registrul comerţului şi asigurarea conformităţii evidenţei acestora, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului pune la dispoziţie, cu titlu gratuit, Camerei Naţionale informaţiile corespunzătoare, prin protocol de colaborare”, mai prevede proiectul.

Sursa – ziarulunirea.ro