Facturile la gaz și curent vor ajunge cu întârziere: Ce trebuie să facem când primim două sau trei facturi
Românii sunt avertizați de către furnizorii de energie că facturile pentru luna septembrie vor întârzia. Iar sfatul pentru consumatori în cazul facturilor pe două-trei luni este plata eșalonată negociată direct cu furnizorul, a anunțat Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE).Dana Dărăban, director executiv al Federației Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE), a explicat că furnizorii nu au avut timp să își adapteze softurile de emitere a facturilor.
Potrivit Danei Dărăban, OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puțin 30 de zile pentru modificarea softurilor.
”Cred că toți furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecție a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situații, la întârzieri.
Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările”, a spus Dărăban. Furnizorii nu vor întrerupe activitatea de furnizare, a arătat ea.
”Va depinde de la caz la caz. Fiecare furnizor va încerca să fie cât mai puțin afectat, pentru că emiterea cu întârziere a facturii înseamnă o întârziere și pentru ei în încasări, ceea ce se adaugă la riscurile și la problemele de acces la lichiditate ale furnizorilor”, a precizat ea.
Mai mult decât atât, Dărăban a sfătuit clienții care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti dintr-o singură dată, să discute cu furnizorul pentru eșalonarea plaților.
”Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi și eșalonare”, a completat Dărăban.
Sursa – ziarulunirea.ro