Volumul mare de cereri primite în ultima perioadă de timp de la cei care vor să se racordeze la noile rețele de apă și canalizare din Valea Jiului, dar și de la cei care, potrivit unui nou act normativ emis de Guvern, au obligația de a-și declara fosele septice și de a încheia contracte pentru serviciile de vidanjare, au determinat conducerea Apa Serv Valea Jiului să simplifice procedurile necesare.
În acest scop, după cum informează directorul general al Apa Serv Valea Jiului, ing. Cristian Ionică, a fost instituit un formular unic, pentru obținerea avizului necesar pentru oricare din serviciile pe care compania de apă le prestează, pe bază de contract, persoanelor fizice și juridice din regiunea Văii Jiului.
„În ultima perioadă de timp, cam de o lună, o lună și ceva, am fost pur și simplul invadați de un număr foarte mare de cereri pentru contracte de vidanjare. Dacă înainte încheiam 99% dintre contracte doar cu societățile comerciale, care au puncte de lucru în zone unde nu există canalizare, acum a crescut foarte mult numărul proprietarilor de gospodării, al persoanelor fizice care ne solicită astfel de contracte. Asta face ca, în medie, să primim în fiecare zi, peste 10 cereri noi, pe fiecare oraș în parte. La acestea, se adaugă și cererile pentru încheierea de contracte de racordare la apă și canalizare, acolo unde beneficiarii noștri doresc să se branșeze la noile rețele publice, realizate și reabilitate în cadrul proiectelor europene pe care le derulăm în acest scop”, spune Cristian Ionică.
Acesta arată că, deși formularele necesare pentru aceste demersuri se regăseau și înainte pe platforma digitală a companiei de apă, procedurile de încheiere a noilor contracte presupuneau mai multe seturi de documente și mai multe deplasări la sediul companiei. Printr-o decizie internă, toate aceste proceduri au fost acum mult simplificate. ”O primă măsură a fost aceea de a face un formular unic pentru solicitarea acestui tip de servicii. Apa Serv emite avize pentru racordarea la rețeaua de apă, de canalizare, avize prin care sunt cerute actele prevăzute de lege ca să întocmim contractul de furnizare a serviciului. La acestea, se adaugă acum, în plus, cererile de avize pentru contracte de vidanjare. Am decis să comasăm aceste formulare pentru obținerea celor 4 categorii de avize, astfel că am făcut un singur formular, o cerere-tip, în care solicitantul trebuie să-și completeze doar numele, celelalte rubrici fiind sub forma unor căsuțe pe care să le bifeze, corespunzător serviciului solicitat. Important este că documentul poate fi descărcat de pe platforma on-line a Apa Serv, iar apoi, împruenă cu documentele solicitate, pot veni la oricare din sediile noastre să le depună, urmând să mai revină aici o singură dată, pentru a semna contractul de servicii și pentru a intra în posesia acestuia. Mai mult, am simplificat și mai mult procedurile, astfel încât cei care doresc, pot trimite cererile completate și actele anexă tot în sistem electronic, prin e-mail, pe adresa Apa Serv, iar în acest caz, nu trebuie să mai vină la sediu decât o singură dată, pentru a semna și pentru a ridica documentul solicitat”, a declarat Cristian Ionică, directorul general al Apa Serv.
Simplificarea acestor proceduri vine și în sprijninul funcționarilor companiei, care pot prelucra astfel mult mai multe cereri și pot încheia, într-un termen mai scurt, contractele solicitate de beneficiar, dar în același timp este utilă mai ales beneficiarilor, care nu mai trebuie să se deplaseze în repetate rânduri la sediul companiei de apă pentru a obține avizele de racordare la rețelele de apă și canalizare sau pentru a obține avizul necesar pentru vidanjarea foselor septice de către Apa Serv.
Informații suplimentare privind toate aceste proceduri puteți afla accesând situl Apa Serv Valea Jiului (www.asvj.ro) sau apelând la numerele de telefon ale Dispeceratului Apa Serv din oricare localitate a Văii Jiului.