Enel S.p.A. (“Enel”) a semnat cu firma greacă Public Power Corporation S.A. (“PPC”) un acord pentru vânzarea tuturor participațiilor deținute de către Grupul Enel în România.
Acordul prevede plata de către PPC a unei sume totale de aproximativ 1,260 miliarde de euro, ceea ce evaluează societățile vândute la circa 1,9 miliarde de euro (100% din acțiuni). În plus, suma totală poate fi ajustată conform unor clauze uzuale în astfel de tranzacții precum și printr-un mecanism pentru potențiale plăți ulterioare, în funcție de valoarea viitoare a activității de retail.
“Prin vânzarea tuturor activităților din România, continuăm planul de vânzare de active prezentat în urmă cu 3 luni în cadrul Planului Strategic 2023-2025 al Enel”, a declarat Francesco Starace, CEO și Director General al Grupului Enel. “Suntem mândri de rezultatele obținute în România de la intrarea în țară în 2005 și apreciem munca susținută și devotamentul colegilor noștri, care ne-au permis să devenim unul dintre cei mai importanți jucători integrați în domeniul energiei în România. Suntem încrezători că un grup internațional important precum PPC va continua această poveste de succes.”
În total, este estimat ca tranzacția să genereze un efect pozitiv asupra datoriilor nete ale Grupului, ce urmează să scadă cu aproximativ 1,7 miliarde de euro, din care aproape 0,1 miliarde de euro în 2022 și restul în 2023, pe lângă un efect negativ cumulat asupra profitului net al Grupului de aproximativ 1,4 miliarde de euro în perioada 2022-2023, din care circa 0,6 miliarde de euro din rezervele legate de diferențele de curs de schimb, care vor fi contabilizate în 2023. În consecință, tranzacția nu urmează să aibă vreun impact asupra rezultatelor economice curente ale Grupului.
Finalizarea tranzacției, așteptată în trimestrul al treilea al acestui an, este supusă unor condiții întâlnite în mod obișnuit în acest tip de acorduri, inclusiv permisiunea autorităților antitrust competente.
Într-un comunicat al companiei de electricitate se arată că tranzacția este în linie cu Planul Strategic curent al Grupului, care vizează repoziționarea Enel și concentrarea asupra țărilor cu un ritm de creștere ridicat și în care are o prezență integrată, respectiv Italia, Spania, Statele Unite, Brazilia, Chile și Columbia.