După succesul categoric din ediția anului 2022 a Trofeului Straja la automobilism, brașoveanul Octavian Ciovică, care aflat la comenzile Radicalului SR8 Evo și-a învins fără emoții adversarii și la ediția din acest an a evenimentului de la Lupeni, contând pentru a V-a etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă (CNVC), preluând astfel șefia categoriei II cu numai două etape rămase până la final. El și-a adjudecat incontestabil victoria, cucerind pentru a doua oară ”Trofeuyl Straja”, cu un timp mai bun decât cel din anul precedent: 2:54:990, pefroanță care i-a adus și titlul ”King of The Hill” în concursul de automobilism de la Lupeni.
După ce și-a trecut în cont victoria tuturor celor 5 manșe ale zilei precedente, Ciovică a continuat în aceeași manieră și de-a lungul zilei decisive, adjudecându-și supremația și celor 4 urcări desfășurate în ziua de duminică – inclusiv pe cele două care i-au adus a treia victorie a sezonului național de viteză în coastă. Dat fiind faptul că pilotul de sub Tâmpa a stabilit timpul de referință în toate cele 9 urcări, acesta a obținut și titlul de „King of the Hill” al traseului în lungime de aproape 5 km, cel mai bun timp al său fiind de 2:54,990 obținut în prima manșă de concurs. Cu două etape rămase până la finalul sezonului din CNVC, Octavian revine în fotoliul de lider de unde speră să nu mai coboare.
Locul secund în clasamentul absolut – dar și în cel al categoriei II – i-a revenit lui Emil Ghinea, care astfel ratează șansa de a se distanța în clasamentul unde luptă să devină campion. Totuși, în cele două etape rămase acesta poate produce surpriza, detronându-l pe campionul în exercițiu (n.r. Ciovică).
A treia și totodată ultima treaptă a podiumului absolut îi revine – pentru a doua etapă consecutivă – lui Dominic Marcu și al său Tesla Model 3 Performance. Sportivul experimentat a fost foarte aproape de a încheia Trofeul Straja cu al doilea timp la general, după ce încheiase prima manșă de concurs imediat în urma lui Ciovică. Totuși, greutatea mașinii sale – datorate bateriilor – a făcut ca în ultima urcare să piardă cele 5 zecimi care îl despărțeau de cel mai bun rezultat al său de până acum. Una peste alta, pilotul din Sinaia poate fi bucuros de reușita și evoluția sa de la Straja, căci această nouă victorie în clasamentul categoriei I (turisme) îl apropie și mai mult de titlul național.
Și în timp ce podiumul categoriei II a fost completat de Claudiu Erhan, în urma lui Dominic Marcu – la categoria I – s-au clasat rând pe rând Bogdan Cuzma și Claudiu Ciucă. Același Cuzma – la prima participare într-o competiție internă cu modelul Škoda Fabia RS Rally2 – a obținut victoria Grupei 3, în timp ce Ovidiu Ponea a bifat a doua reușită consecutivă în lupta pentru titlul Grupei 4. O remarcă ce nu poate fi trecută cu vederea la finalul Trofeului Straja este componența podiumului Grupei 5, format în proporție de 100% din reșițeni – cu Andrei Precup victorios, urmat de Darius Vîlsan și Răzvan Goșta. Aflat pentru prima dată în acest sezon la startul unei etape de viteză în coastă, tânărul Cristi Sugár a cucerit Grupa 6 după o luptă dusă cu Costin Popescu, în timp ce Cosmin Petre și-a surclasat surprinzător adversarii – pe Adrian Coteanu și Alexandru Krepelka – în a-și adjudeca victoria Grupei 7.
Același Dominic Marcu s-a impus și la Electrice – unde l-a avut unic adversar pe tânărul Andrei Dună, reprezentantul României în FFSA Formula 4. Péter Paskó rămâne lider în clasamentul Juniorilor după victoria de la Trofeul Straja, în vreme ce Valentin Olteanu – la numai a doua participare din acest sezon – încheie printr-o reușită în clasamentul Debutanților.
În ceea ce privește lupta modelelor cu pașaport istoric, Eduard Tontsch rămâne neînvins în cele patru prezențe ale sale de până acum, fiind foarte aproape de a-și adjudeca titlul național. Podiumul absolut al CNVCI a fost completat la Trofeul Straja de Marius Băltățeanu și Mihai Alexandescu – în această ordine.
Vă reamintim că Trofeul Straja – a V-a etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă – este un eveniment organizat de Federația Română de Automobilism Sportiv în parteneriat cu asociațiile sportive Auto Blic și Auto-Moto Retezat, cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Hunedoara și Primăria Municipiului Lupeni, respectiv cu susținerea Asociației Pro Straja.
Partener în mobilitate – Porsche Timișoara
Partener în logistică – A24 Assistance
Parteneri: Side Trading – Cash&Carry, Cricova, DGAMPT
Parteneri media: Prima Sport, Autorally.ro
Fotografii realizate de Balázs Attila și Flavius Croitoriu