Pe raza orașului Uricani și a localităților componente acestuia, traversările de cursuri de apă constituie unele din elementele de infrastructură rutieră nu doar extrem de utile și necesare, ci și veritabile provocări pentru administrația locală. În ultimul sfert de secol, spre exemplu, ploile abundente, aluviunile și inundațiilor au pus la grea încercare infrastructura de transport de la Uricani, podurile fiind cel mai des afectate de viitori și inundații. Unele dintre aceste construcții, chiar reabilitate, au avut de suferit nu o dată, ci chiar de două sau de mai multe ori de pe urma provocărilor stihiilor.
În fața unor astfel de situații, pentru a nu fi puși în fața unor investiții cu soarta celei ridicate de Meșterul Manole, autoritățile locale de la Uricani au căutat soluții pentru a construi poduri și punți peste ape, în mod special peste râul Jiul de Vest, care să fie solide, trainice și să facă față confruntărilor cu furia apelor.
În seria acestor provocări, cărora primarul orașului Dănuț Buhăescu, speră că le-a găsit, în cele din urmă, soluțiile inginerești și tehnice cele mai bune, au fost construite două noi poduri peste Jiul de Vest. ”Podurile noi peste Jiu de la Câmpu lui Neag și de la intrarea în orașul Uricani, spre fosta Casă de Copii, sunt finalizate și redate în c irculație, după aproape un an de zile cât au durat lucrările la aceste importante investiții de pe raaza orașului Uricani. Acest lucru s-a datorat și faptului că am dorit să realizăm aceste investiții în așa fel încât să nu mai avem probleme legate de siguranța acestor traversări ale Jiului, chiar și în condițiile unor viituri mari, așa cum am tot avut, din păcate, parte în ultimii ani. De aceea, beneficiind și de finanțare de la bugetul de stat, prin programele Ministerului Dezvoltării pe care am reușit să le accesăm, am putut construi două poduri cu tehnologie ultramodernă, solide, pregătite să facă față intemperiilor, dar care în același timp deservesc cetățenii care locuiesc în zonele amintite în deplină siguranță”, spune primarul Dănuț Buhăescu.
Acesta arată că, cele două poduri peste Jiul de Vest, au fiecare în parte, câte 24 de metri lungime, 7,5 metri lățime și 3,5 metri înălțimea minimă la talveg. Noutatea aceste aceea că noile construcții rutiere sunt realizate pe pile metalice așezate pe structuri de beton armat construite pe cele două maluri ale Jiului, care au fost, la rândul lor, pereate, prin amplasarea de gabioane, în așa fel încât nu a mai fost necesară amplasarea unui pilon de sprijin în mijlocul cursului de apă. Acest lucru face posibil ca debitul de apă să nu mai fie obturat, în cazul unor viituri, iar gradul de siguranță al podurilor este astfel unul mult mai mare. În plus, această soluție inginerească rezolvă, în bună parte, și problema inundării terenurilor de pe malul Jiului, în zona aferentă construcției celor două poduri.
”Ne-am propus ca, la fel cum e cântecul acela din copilărie, cu podul de piatră care s-a dărâmat, după ce a venit apa și l-a luat, să facem altul, pe râu în jos, mult mai trainic și mult mai frumos. Și nădăjduim că am reușit acest lucru și că, de pe acum, cele două noi poduri peste Jiu vor avea viață lungă și vor fi deosebit de utile pentru locuitorii din orașul nostru”, a mai spus primarul Dănuț Buhăescu.
În planurile adminustrației locale de la Uricani figurează, pentru perioada următoare și alte investiții similare, în reabilitări, modernizări sau chiar construirea de noi poduri, podețe și punți peste ape.
Foto: imagini de arhivă din diferite etape ale construcției celor două poduri peste Jiu de la Uricani