România a fost promovată, în această primăvară, ca destinație turistică la Târgul internațional de turism „Le Salon Mondial du Tourisme”, unul dintre cele mai mari manifestări expoziționale europene de profil. Evenimentul a avut loc în perioada 14 – 17 martie a.c., la Paris Expo, în Porte de Versailles, fiind adresat atât publicului larg, cât și specialiștilor din domeniul turismului.
Pe lângă imagini reprezentative ale celor mai populare destinații de turism din țara noastră, România a prezentat publicului prezent la Salonul Mondial de Turism de la Paris, demonstrații de olărit realizate de meșterul Daniel Leș din Baia Sprie, dar și o serie de momente artistice care evidențiază unicitatea țării noastre.
În seria interpretărilor inspirate din folclorul și cultura românească prezentate la tîrgul de turism de la Paris s-a numărat și popularul dans ”Jiana”, specific tradițiilor din Ținutul Momârlanilor. Acesta a fost pus în scenă de un ansamblu format din tineri, români dar și de alte naționalități, coordonat de uricăneanul Andrei Bușcă. Apreciat dansator și coregraf, fost coorodonator al unui ansamblu de dansatori ”Floare de colț” care a funcționat pe lângă Casa de Cultură de la Uricani, dar și coregraf al Ansamblurilor ”Jienii Petroșaniului”, ”Sălășana”, ”Românașii”, ”Dansul mirilor”, ”Dance Star” ș.a., Andrei Bucșă conduce de o bună bucată de vreme, un cerc de pasionați ai folclorului românesc în cadrul Bisericii Ortodoxe Sfântul Ștefan cel Mare de la Paris. Ansamblul este format din dansatori români, un dansator momârlan (care este și coregraf), iar restul sunt tineri moldoveni (din Republica Moldova), dar și un dansator din Guadalupe.
Jiana momârlanilor s-a bucurat de un real succes în rândul vizitatorilor de la Salonul Mondial de Turism de la Paris, pe care uricăneanul Andrei Bușcă i-a îndemnat să încerce, în vacanțele anului 2024, să descopere acest joc popular în Valea Jiului, locul de unde provine și în care, pe lângă frumoasele tradiții ale momârlanilor se regăsesc o seamă de alte obiective de interes turistic care completează oferta României pentru iubitorii de călătorii din întreaga lume.
Franța este una dintre cele 7 piețe de turism strategice pentru promovarea destinației noastre, datorită caracterului tradițional al relațiilor dintre cele două țări și, mai ales, prin prisma datelor statistice privind sosirile vizitatorilor francezi în România. Mai exact, conform Institutului Național de Statistică, numărul turiștilor francezi care au petrecut o vacanță în țara noastră a crescut în 2023 cu aproximativ 24.76% față de anul precedent.
Pentru creșterea atractivității destinației, amintim că România a desfășurat o campanie outdoor de promovare în Paris. Mai exact, în toamna anului trecut, imagini spectaculoase din țara noastră (Castelul Peleș, Mănăstirea Sucevița și Transfăgărășan) au fost afișate timp de trei săptămâni, pe 103 panouri publicitare și 17 autobuze turistice, fapt care a stârnit curiozitatea și interesul francezilor, la acea vreme, pentru destinația noastră.