Două investiții semnificative în modernizarea infrastructurii rutiere pe DN 66A, au început, în aceste zile, pe un sector de drum și pe un pod aflate în aria teritorială a orașului Uricani.
Investițiile sunt solicitate de ani de zile de către administrația publică a orașului Uricani, iar primarul Dănuț Buhăescu spune că, urmare a demersurilor personale pe care le-a făcut la Ministerul Transporturilor, anul acesta CNAIR a demarat execuția acestor proiecte de infrastructură rutieră, deosebit de importante pentru orașul Uricani.
Investițiile, care vor fi realizate de către Direcția Regională de Drurmuri și Poduri Timișoara vizează consolidarea DN 66A, e sectorul aflat pe raza de administrare a Regionalei Timișoara, între km 16+624 – km 23+800, în localitatea Uricani, județul Hunedoara. Principalele lucrări care se vor executa pe cei circa 7,2 km sunt consolidarea structurii rutiere, terasamente, asigurarea scurgerii apelor pluviale, ziduri de sprijin a versanților pe unele sectoare, montare de parapete, marcaje și elemente de semnalizare orizontală și verticală, amenajare intersecții cu drumuri laterale, construcție refugii pentru autobuze, spații de parcare, accese la proprietăți.
”După ”lupte seculare”, pe care le-am dus ani și ani de zile la Ministerul Transporturilor, pentru asfaltarea drumului de centură al orașului Uricani, după ultimele discuții pe care le-am avut, anul trecut, la Guvern, acestea s-au concretizat cu aprobarea la finanțare a acestui obiectiv. Proiectul a fost scos la licitație de 3 ori până când a fost adjudecat de un constructor, care a început deja proiectarea și execuția pentru sectorul de drum național (DN66A) cuprins de la intrarea în orașul Uricani dinspre Lupeni și până în dreptul Bisericii de la Valea de Brazi. Chiar dacă, pentru o bună bucată de vreme, va exista un disconfort de trafic legată de amenajarea de șantier, relevant este faptul că acest tronson de drum va fi realizat în condiții tehnice de excepție, cu turnarea de covor nou de asfalt pe întreaga lungime de peste 7 km, cu amenajarea de rigole și reparații la poduri și podețe etc. Îi mulțumesc domnului ministru Sorin Grindeanu pentru că a înțeles nevoia acestei investiții pentru comunitatea noastră, dar și pentru dezvoltarea turismului în orașul Uricani și, mai ales, pentru că s-a dovedit a fi un om de cuvânt în promisiunea sa fermă de a aproba acest proiect, pentru care m-am zbătut mai bine de un deceniu”, a declarat Dănuț Buhăescu, primarul orașului Uricani.
Pentru acest proiect de investiții, CNAIR a alocat 32.684.545,31 lei (cu TVA inclus). Lucrările vor fi executate de SECOL România SRL, iar durata contractului este de 8 luni.
Tot pe DN66A, CNAIR a aprobat execuția unui alt proiect de infrastructură rutieră care vizează modernizarea unuia dintre podurile peste Jiul de Vest din orașul Uricani, în zona localității componente Câmpu lui Neag. Este vorba despre obiectivul ”Pod pe DN 66A la km 33+294, peste râul Jiul de Vest la Câmpu lui Neag”, jud. Hunedoara.
Contractul prevede servicii de proiectare, asistență tehnică și lucrări de întreținere periodică și va fi derulat de Asocierea formată din Cardinal D.P. Construct SRL, Procons Group SRL și Cam Proiect SRL. Valoarea contractului este de 1.751.360 lei, inclusiv TVA, iar durata este de 6 luni, din care 2 luni proiectare și 4 luni execuție.
Potrivit unui comunicat al DRDP Timișoara, aici vor fi executate lucrări la infrastructura podului, consolidarea suprastructurii, la parapetele pietonal, trotuare, guri de scurgere, ziduri de gardă, dispozitive antiseismice, la albia râului, în aval de pod, rampe de acces, dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație, elemente pentru siguranța circulației, marcaje rutiere etc.
Lungimea totală a podului este de 24 de metri. Lucrările se vor fi desfășura sub trafic, cu devierea alternativă a circulației pe câte o bandă.
În opinia primarului Dănuț Buhăescu, toate aceste lucrări de investiții au drept scop îmbunătățirea calității infrastructurii de transport rutier pe principalul drum de acces către zona turistică a orașului Uricani și către Parcul Național Retezat. Acesta își exprimă convingerea că, în cele din urmă, DN 66A va fi modernizat pe toată distanța lui, de la Câmpu lui Neag la Băile Herculane, așa cum își doresc locuitorii orașului Uricani și ai Văii Jiului. ”Nu renunțăm la proiectul finalizării DN66A, Câmpu lui Neag – Băile Herculane și continuăm demersurile, la nivel instituțional și politic, pentru ca acest drum să fie, în cele din urmă, finalizat. Până atunci, mă bucur că am reușit să demarăm, cu sprijinul Consiliului județean Hunedoara, un alt proiect ambițios de infrastructură rutieră care vizează modernizarea și asfaltarea drumului județean DJ 667C de la Valea de Pești spre comuna Runcu (jud. Gorj). Finalizarea acestui proiect va asigura o deschidere a Uricaniului spre sudul țării și va fi o alternativă de acces a turiștilor spre Băile Herculane, contribuind la o creștere a afluxului de turiști în zona noastră și, implicit, la dezvoltarea investițiilor private specifice domeniului turistic. Este necesar să reliefez aici sprijinul pe care l-am primit din partea CJH pentru aprobarea, finanțarea și demararea acestui proiect, sprijin pentru care le adresez mulțumiri domnului președinte Laurențiu Nistor și administratorului public Costel Avram, fără de care acest proiect ar fi rămas, multă vreme, doar un vis al nostru”, a mai spus primarul Dănuț Buhăescu.