Liceul Tehnologic Retezat Uricani anunță lansarea proiectului PNRAS: Educatie inclusiva: Sprijin pentru elevii aflati in risc de abandon scolar si familiile acestora

Liceul Tehnologic RETEZAT implementează începând cu data de 14.10.2024 proiectul  PNRAS-2-2023-0009. Proiectul este finanțat de către Ministerul Educației Naționale, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Componentei C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență în România (PNRR). Axa prioritară: Prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii.

Scopul proiectului:

Scopul proiectului este de a preveni abandonul școlar și de a reduce rata de abandon scolar, precum si de a determina absolvenții de clasa a VIII-a să participe la Evaluarea Națională și să-și continue studiile spre următorul nivel (liceu sau școala profesională).

Obiectivele specifice:

OS1: Îmbunătățirea situației la învățătură (creșterea numărului elevilor cu medii peste 7, cu cel puțin 10 elevi, anual) și a promovabilității prin participarea unui număr

de 204 de elevi la activitățile proiectului

OS2: Consolidarea relației elevi – părinți – școală prin implicarea până în anul 2026 a cel puțin 30% dintre părinții din grupul-țintă spefic (RAS) în activități de informare, consiliere, educație parentală

OS3: Creșterea ponderii mediilor peste 6,00 cu 50% și a procentului de promovare la examenul de Evaluare Națională de la 59,18 % la 85 % în următorii 3 ani

OS4: Creșterea ratei de participare la evaluarea națională cu de la 98,09% la 100% în următorii 3 ani

OS5: Reducerea absenteismului școlar cu 19%, până în 2026, ne propunem astfel un procent de 10% (elevilor care absentează nemotivat mai mult de 20 de absențe pe lună) de la 29,5% în anul 2022.

OS6: Creșterea procentului de cadre didactice din unitatea de învățământ care folosesc mijloace de predare-evaluare digitale și a celor care folosesc strategii

pedagogice moderne la nivelul clasei, cu 20%

OS7: Prevenirea riscului de abandon școlar prin facilitarea accesului la activități educaționale și de inserție a unui număr de 204 de elevi din ciclul gimnazial pe o perioada de 3 ani

OS8: Imbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare si dezvoltarea de noi competențe în rândul a 23 cadre didactice prin participarea acestora la programe

de formare profesională.

OS9: Dezvoltarea unui spațiu de educație non-formală de tip RAS-HUB dotat cu mobilier neconvențional și mijloace de predare moderne, care integrează mijloace digitale de ultimă generație.