Liceul Tehnologic Retezat Uricani anunță lansarea proiectului PNRAS: Educatie inclusiva: Sprijin pentru elevii aflati in risc de abandon scolar si familiilor acestora
Liceul Tehnologic RETEZAT implementează începând cu data de 01.06.2024 proiectul PNRAS-2-2023-0009. Proiectul este finanțat de către Ministerul Educației Naționale, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Componentei C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență în România (PNRR). Axa prioritară: Prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii.
Durata de implementare: 01.06.2024 – 30.06.2026
Valoarea nerambursabilă a Contractului de Finanțare este de: 1.484.355,30 lei fara TVA, aprobată prin Ordinul Ministrului Educației nr. 6572/26.10.2023
Scopul proiectului:
Scopul proiectului este de a preveni abandonul școlar și de a reduce rata de abandon scolar, precum si de a determina absolvenții de clasa a VIII-a să participe la Evaluarea Națională și să-și continue studiile spre următorul nivel (liceu sau școala profesională).
Obiectivele specifice:
OS1: Îmbunătățirea situației la învățătură (creșterea numărului elevilor cu medii peste 7, cu cel puțin 10 elevi, anual) și a promovabilității prin participarea unui număr
de 204 de elevi la activitățile proiectului
OS2: Consolidarea relației elevi – părinți – școală prin implicarea până în anul 2026 a cel puțin 30% dintre părinții din grupul-țintă spefic (RAS) în activități de informare, consiliere, educație parentală
OS3: Creșterea ponderii mediilor peste 6,00 cu 50% și a procentului de promovare la examenul de Evaluare Națională de la 59,18 % la 85 % în următorii 3 ani
OS4: Creșterea ratei de participare la evaluarea națională cu de la 98,09% la 100% în următorii 3 ani
OS5: Reducerea absenteismului școlar cu 19%, până în 2026, ne propunem astfel un procent de 10% (elevilor care absentează nemotivat mai mult de 20 de absențe pe lună) de la 29,5% în anul 2022.
OS6: Creșterea procentului de cadre didactice din unitatea de învățământ care folosesc mijloace de predare-evaluare digitale și a celor care folosesc strategii
pedagogice moderne la nivelul clasei, cu 20%
OS7: Prevenirea riscului de abandon școlar prin facilitarea accesului la activități educaționale și de inserție a unui număr de 204 de elevi din ciclul gimnazial pe o perioada de 3 ani
OS8: Imbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare si dezvoltarea de noi competențe în rândul a 23 cadre didactice prin participarea acestora la programe
de formare profesională.
OS9: Dezvoltarea unui spațiu de educație non-formală de tip RAS-HUB dotat cu mobilier neconvențional și mijloace de predare moderne, care integrează mijloace digitale de ultimă generație.